پنجشنبه 29 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پدر رکسانا صابری برای آزادی‌ دخترش به رهبر ايران نامه می‌نويسد، راديو فردا

رکسانا صابری از شش سال پيش به عنوان خبرنگار آزاد در ايران مشغول به کار بوده است

پدر رکسانا صابری خبرنگار آزاد بازداشت شده در ايران، با اعلام اينکه دخترش در وضعيت روحی خوبی به سر نمی‌برد، اعلام کرد که برای آزادی وی به آيت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نامه خواهد نوشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش آسوشيتدپرس رضا صابری روز چهارشنبه با اعلام اين خبر افزود، رکسانا از اينکه همچنان دربند است و همين طور از اين که ممکن است در طول تعطيلات دو هفته‌ای آغاز سال نو ايرانی نيز در زندان بماند، دچار افسردگی و دلسردی شده است.

وی با ابراز نگرانی از وضعيت جسمانی دخترش گفت:«حال رکسانا زياد خوب نيست.»

رضا صابری همچنين از تلاش سفارت ژاپن در آمريکا برای آزادی دخترش خبر داد. مادر رکسانا صابری که چندی پيش از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی بازداشت شده است، ژاپنی است.

پدر رکسانا با ابراز نگرانی از احتمال بروز مشکلات عصبی برای دخترش گفت: «ما نمی‌خواهيم اتفاقی برای او بيافتد. او هنوز خيلی جوان است و چنين چيزی را تجربه نکرده و تحمل اين وضعيت برايش خيلی سخت است.»

مقام‌های ايرانی می‌گويند، رکسانا صابری خبرنگار آمريکايی ايرانی‌تبار به اين دليل بازداشت شده است که پس از توقيف کارت خبرنگاری‌اش از سوی دستگاه‌های ذيربط همچنان به فعاليت خبری خود ادامه داده است.

با اين حال پدر رکسانا می‌گويد، دخترش کار خبری انجام نمی‌داد و صرفاً به تهيه گزارش‌های اجتماعی می‌پرداخت.

هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا و مقام‌های ايالت داکوتای شمالی خواستار آزادی رکسانا صابری شده‌اند. مهم‌ترين تشکيلات حامی روزنامه‌نگاران در جهان نيز خواستار توضيح دولت ايران درباره دلايل بازداشت صابری و اجازه دادن به گروهی بی‌طرف برای بررسی وضعيت جسمانی وی شده‌اند.

رکسانا صابری که در داکوتای شمالی متولد شده است، شش سال پيش به عنوان خبرنگار آزاد به ايران رفت و با مجوز دولت ايران با رسانه‌هايی مانند شبکه ان پی آر و تلويزيون و راديوی سرويس جهانی بی بی سی همکاری می‌کرد.





















Copyright: gooya.com 2016