پنجشنبه 13 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هوگو چاوز برای تاسيس بانک ايران و ونزوئلا وارد تهران شد، بی بی سی

هوگو چاوز، رييس جمهور ونزوئلا، در ادامه سفر آسيايی خود برای گفتگو با مقامات ايرانی وارد شهر تهران شده است.

آقای چاوز که پيش از ايران در قطر به سر می برد گفته است که ونزوئلا و ايران در راستای همگرايی و ايجاد نظام مالی جديد به تاسيس يک بانک مشترک توافق کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در دوحه گفته بود که دولتهای ايران و ونزوئلا هر کدام يکصد ميليون دلار از سرمايه اوليه اين بانک را تامين کرده اند.

علی اکبر محرابيان وزير صنايع و معادن ايران و رودلف سالس وزير صنايع پايه ونزوئلا نيز بعد از ظهر چهارشنبه در تهران ملاقات کرده بودند و در خصوص روش توسعه همکاری های معدنی، بانکی ، صنعتی ، مسکن و مشارکت ايران در طرح توسعه ملی وئزوئلا مذاکره کردند.

وزير صنايع ايران گفته است که بانک مشترک ايران و ونزوئلا روز جمعه رسما افتتاح خواهد شد. او همچنين گفت دو کشور در زمينه حمل و نقل توافق کرده اند که هفته ای دو پرواز بين تهران و کاراکاس انجام شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی دولت ايران، وزير صنايع پايه ونزوئلا نيز در تهران گفته است بحران مالی غرب ايجاب می کند کشورهای مستقل توانمندی های اقتصادی و صنعتی خود را برای کمک به يکديگر و کشورهای مستقل درگير در بحران جهانی بکار گيرند.

در سال های اخير، ايران و ونزوئلا روابط گرمی داشته اند و ونزوئلا از حاميان ايران در برابر مخالفان برنامه تحقيقات هسته ای اين کشور بوده است.

رئيس جمهور ونزوئلا تا کنون هفت بار به ايران سفر کرده است. محمود احمدی نژاد نيز سه بار به ونزوئلا رفته است. در ديدارهای اخير آقايان چاوز و احمدی نژاد روابط شخصی دوستانه ای بين دو نفر ايجاد شده است.

هر دو کشور ايران و ونزوئلا عضو جنبش غيرمتعهدها بوده و کوشيده اند کشورهای مخالف آمريکا در منطقه آمريکای لاتين و خاورميانه را در يک جبهه واحد ضد آمريکايی متحد کنند.

آقای چاوز در پايان سفر چهار روزه خود به ايران راهی ژاپن خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016