چهارشنبه 19 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دعوت انجمن جعلی اميرکبير از ميرحسين موسوی با هدف تخريب چهره های اصلاح طلب، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: طبق خبری که توسط فارس، خبرگزاری منتسب به دولت منتشر شد انجمن جعلی دست ساخته رهايی، رئيس خاطی دانشگاه اميرکبير که پس از تخريب ساختمان انجمن اسلامی دانشجويان با بولدوزر به صورت موازی تشکيل شد و از پشتوانه دانشجويی برخوردار نيست از مير حسين موسوی دعوت کرده که در دانشگاه اميرکبير سخنرانی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حنيف حسين ستاريان که در گفتگو با فارس خود را عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير معرفی کرده هدف از اين دعوت را روشن شدن ديدگاه‌ها، نظرات و برنامه های ميرحسين و در راستای حضور موسوی در دانشگاه‌ها و آشنايی دانشجويان با تفکرات او گفته است. در حالی که ستاريان شهريور ماه سال گذشته شامل اتمام سنوات دانشجويی شده و اکنون دانشجو نيست. نامبرده در جريان بسته شدن خبرگزاری ايلنا در سال ۸۶ به همراه مديرکل حقوقی وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری، رييس دانشگاه صنعتی اميرکبير و مديرکل دفتر امور حقوقی وزارت کار و امور اجتماعی شاکی پرونده مسعود حيدری، مدير عامل سابق ايلنا بود. وی خود را در دادگاه عضو انجمن اسلامی اميرکبير معرفی کرده بود، در حالی که در بسيج دانشجويی عضويت داشت. مسعود حيدری به دليل پوشش اخبار دانشجويی به سه ماه و يک روز حبس تعزيری در دادگاه محکوم شد.

او همچنين در پروژه جعل نشريات دانشجويی دانشگاه اميرکبير در روز پس از واقعه جعل نشريات در تجمعی که در آن بسيجی ها خواستار انقلاب فرهنگی دوم شده و پس از تجمع هم با جوجه کباب در مقابل دانشگاه پذيرايی شدند گفته: «اگر اين نشريات متعلق به اينها نبوده است از کجا تهيه شده است. قطعا کار دانشجويی بوده است. در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی از يک طرف روی بحث زنان، سرشاخه‌های کارگری و معلمان کار می‌کنند تا اتحاد ملی را مخدوش کنند».

ساختمان انجمن منتخب دانشجويان دانشگاه اميرکبير از تابستان ۸۵ شبانه با بولدوزر تخريب و اموال آن توسط دانشگاه مصادره شد. دانشجويان طی سه سال گذشته انتخابات را به صورت آزاد و در صحن دانشگاه برگزار کرده اند. دانشجويان طی اين سالها اعضای انجمن اسلامی اميرکبير را انتخاب کرده اند. انجمن اميرکبير نيز به فعاليت های خود در اين مدت ادامه داده و در فضای امنيتی دانشگاه اميرکبير که توسط دست نشانده ای چون رهايی ايجاد شده با دشواری های بسيار فعاليت کرده اند. در حال حاضر نيز ۴ نفر از اعضای فعلی انجمن اميرکبير در انفرادی زندان اوين محبوس اند. ۹ تن از اعضای فعلی و سابق انجمن اسلامی پلی تکنيک به جرم اعتراض به تدفين شهدا در دانشگاه اميرکبير بيش از دوماه است در بازداشت به سر می برند و از وضعيت و سلامت جسمی آنها اطلاعی در دست نيست.

شواهد حاکی از آن است که خط اتهام و افترازنی فاطمه رجبی، همسر الهام سخنگوی دولت در خصوص مير حسين موسوی که او را در مقاله ای برانداز خوانده است با سبک و سياقی مشابه در دعوت کانديداها توسط انجمن ها و تشکل های جعلی و ساخته دست دولت نهم در حال پيگيری است.

قابل ذکر است طی چند روز گذشته در اقدامی مشابه انجمن های جعلی و دست نشانده دولت نهم از کانديداهای اصلاح طلب دعوت کرده اند که برای سخنرانی در دانشگاه حاضر شوند. به نظر می رسد اين دعوت ها با هدف تخريب چهره های اصلاح طلب در آستانه انتخابات دهم صورت می گيرد و برنامه ای از پيش تعيين شده توسط حاميان احمدی نژاد و وزارت علوم متبوع وی است. دعوت انجمن جعلی دانشگاه اصفهان از کروبی در اوايل خرداد، دعوت انجمن بسيجی دانشگاه الزهرا از کروبی و موسوی، دعوت جامعه اسلامی قزوين از کروبی و انجمن جعلی قزوين از کروبی و موسوی در همين راستا است.

وزارت علوم از بهمن سال ۸۷ دست به تعليق فعاليت انجمن های منتقد در دانشگاه زده و در پروژه ای سرکوب کننده محدوديت های فراوانی بر سر راه انجمن ها و تشکل های معترض و منتقد ايجاد کرده است.





















Copyright: gooya.com 2016