سه شنبه 25 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روناک صفازاده به ۶ سال حبس تعزيری محکوم شد، تغيير برای برابری

تغير برای برابری - حکم دادگاه روناک صفازاده فعال زنان در کردستان به دکتر محمد شريف وکيل او ابلاغ شد. بر اساس حکم دادگاه روناک به ۶ سال حبس تعزيری محکوم و از اتهام محاربه تبرئه شده است.محمد شريف اعلام کردکه به حکم دادگاه اعتراض خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد شريف وکيل روناک صفازاده با اعلام اين خبر درباره حکم روناک چنين توضيح داد: « موکل از حيث شمول حکم محارب موضوع ۱۸۶ قانون مجازات اسلامی که در کيفر خواست صادره به آن استناد شده بود برائت حاصل نمود و بر اين اساس به اتهام عضويت در پژاک به استناد ماده ۴۹۹ قانون مجازات به پنج سال حبس تعزيری و ازحيث فعاليت های تبليغی عليه نظام و به نفع پژاک به يک سال حبس تعزيری محکوم شد. با توجه به ماده استنادی موکل محکوميت های مزبور را در زندان محل ارتکاب جرم يعنی سنندج تحمل خواهد نمود. بديهی است که با توجه به ماهيت پرونده به حکم صادره اعتراض خواهد شد تا دادگاه تجديد نظر تصميم نهايی را اتخاذ کند .»

محمد شريف درباره اتهام عضويت در پژاک برای روناک می گويد:« فعاليت های موکل محدود به فعاليت های انجمن زنان آذرمهر بوده و فعاليت های ايشان در پژاک با همين هدف صورت پذيرفته است. موکل با اهداف تحقيق در خصوص" انگيزه ها و عللل حضور زنان در پژاک در شرايط سخت" بوده است . اميد است که دادگاه تجديد نظر محدوديت فعاليت موکل در جنبش زنان را احرازنموده و حکم صادره را نقض نمايد ».





















Copyright: gooya.com 2016