دوشنبه 7 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت امور خارجه: رکسانا صابری ايرانی است و قوانين ايران در موردش اعمال می‌شود، ايسنا

سخنگوی وزارت امور خارجه تصريح کرد: همان‌گونه که رکسانا صابری بر اساس مدارکی که ارائه کرده، هويت ايرانی‌اش را تاييد کرده است، بنابراين وقف مقررات ايران با وی عمل خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی خارجی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امور خارجه صبح دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران رسانه‌های گروهی در پاسخ به سوالی در مورد بحث اعتصاب غذايی رکسانا صابری و احتمال تاثير گذاشتن اين مساله در نشست آتی ۱+۵ گفت: بر اساس مدارکی که رکسانا صابری ارائه کرده است، هويت ايرانی وی تائيد شده است و بنابراين بر اساس مقررات ايران با وی عمل می‌شود و هرگونه دخالت در پروسه قضايی در رسيدگی به پرونده تبعه يک کشور خلاف هنجارهای بين‌المللی است و موضوع ايشان ربطی به طرف خارجی ندارد.

وی ادامه داد: وکيل ايشان از جانب وی تقاضای تجديدنظر کرده که روند قضايی در اين‌باره طی می‌شود و بنابراين هرگونه دخالتی از بيرون خلاف معيارهای حقوقی است.

قشقاوی با تاکيد بر اين که بحث‌هايی نظير وجه‌المصالحه قرار دادن وی نيز معنا ندارد، تصريح کرد: همه بايد به استقلال قوه قضاييه احترام بگذاريم و اجازه دهيم روندی که در پروسه‌ی رسيدگی است، طی شود. اگر قاضی و قوه قضاييه بر اساس تشخيص خودشان بخواهند روشنگری بکنند، بسياری را درباره پيش قضاوت‌ها به تامل جدی وا خواهد داشت.





















Copyright: gooya.com 2016