شنبه 12 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايجاد واحد قرنطينه آنفلونزای خوکی در فرودگاه های بين المللی ايران، مهر

رئيس مرکز مديريت بيماريهای واگير وزارت بهداشت، از ايجاد واحدهای قرنطيه در فرودگاههای بين الملی کشور به منظور کنترل آنفلوآنزای خوکی خبر داد.
دکتر محمدمهدی گويا با اشاره به تمهيدات ويژه ای که وزارت بهداشت به منظور پيشگيری از ورود ويروس آنفلوآنزای خوکی به کشور صورت داده است به خبرنگار مهر گفت: هيچ محدوديتی در رفت و آمد مسافران ايجاد نکرده ايم چون پرواز مستقيم به آمريکا و مکزيک نداريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ويروس آنفلوآنزای خوکی HlN۱ تحت تيپی از ويروسهای آنفلوآنزای پرندگان است که در خوک ‌سانان منجر به عوارض تنفسی می گردد و بيماری‌ حاد تنفسی شديدا واگيری را در خوکها ايجاد می ‌کند. در خوکها واگيری بالا ولی مرگ و مير پايين و حدود يک تا ۴ درصد است.

گويا با اشاره به رعايت مراقبتهای بهداشتی در فرودگاههای بين المللی به منظور پيشگيری از ورود ويروس آنفلوآنزای خوکی به کشور افزود: در حال حاضر واحدهای قرنطينه در اين فرودگاهها ايجاد کرده ايم که علاوه بر اطلاع رسانی به مسافران، مراقبتهای بهداشتی نيز ارائه می گردد.

رئيس مرکز مديريت بيماريهای واگير وزارت بهداشت همچنين از وجود بيمارستانهای منتخب به منظور بستری بيماران مبتلا به اين ويروس خبر داد و گفت: داروی مورد نياز در اختيار دانشگاههای علوم پزشکی و اين بيمارستانها قرار داده شده است.

گويا با اشاره به ايجاد واحد مراقبت مرزی در فرودگاههای بين المللی کشور و عنوان اين مطلب که بيمارانی که از اين طريق وارد می شوند سه دسته اند افزود: دسته اول شامل افرادی است که علائمی از بيماری را ندارند و فقط توصيه های بهداشتی به آنان ارائه می گردد. دسته دوم علائمی از بيماری را به صورت خفيف دارند که از آنها نمونه برداری می کنيم و می گوييم که تا ۷ روز بعد نبايد از منزل خارج شوند و اگر بيماری جدی تر شد با مراکز بهداشت تماس بگيرند.

رئيس مرکز مديريت بيماريهای واگير وزارت بهداشت ادامه داد: گروه سوم از بيماران ورودی افرادی هستند که علائم شديد دارند که همانجا به بيمارستان اعزام و تحت مراقبت و درمان قرار می گيرند.





















Copyright: gooya.com 2016