دوشنبه 14 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين خبرها از وضعيت بازداشتی های روز کارگر در بند ۲۴۰ اوين و تلاش خانواده هايشان، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری - امروز ۱۴ ارديبهشت خانواده های بازداشتی های روز کارگرهمچون روز گذشته در برابر دادگاه انقلاب اجتماع کردند. روز گذشته زنان بازداشتی در تماس با خانواده هايشان اعلام کردند که مردان و زنان هردو دربند ۲۴۰ اوين هستند. برای عده ای قرار کفالت وبرای عده زيادی قرار وثيقه صادر کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در عين حال خانواده های بازداشت شدگان با نوشتن نامه به رياست قوه قضائيه به عنوان مقام مسئول در اين زمينه ضمن اعتراض به نحوه پاسخگويی مراجع قانونی نسبت به بازداشت خانواده هايشان، آزادی بی قيد و شرط کليه بازداشتی ها را خواستار شدند.

شهرزاد جهانيان مادر نيکزاد زنگنه فعال دانشجويی و کمپين که روز گذشته از بندرعباس راهی تهران شد درگفتگو با تغيير برای برابری می گويد :« اول دوستان نيکزاد و بعد خودش تماس گرفت و اطلاع داد که حالش خوب است. گفت هنوز بازجويی نشده و تاکنون هم قراری صادر نکرده اند. گويا روز جهانی کارگر بوده و بچه ها توجه شان جلب شده و رفتند ببيند چه خبره.»

او که به همراه خانواده های ديگر جلوی دادگاه انقلاب رفته می گويد:« امروز که به دادسرا رفتم به من گفتند بازداشت شدگان چندين گروه هستند و فعلا درحال تحقيق هستيم و خودمان به شما خبر می دهيم .»

پدر طاها ولی زاده فعال دانشجويی و کمپين می گويد:« به ما هم هيچ پاسخ درستی ندادند. فقط به من گفتند فعلا بايد در بازداشت باشد و قرار بازداشت برايش صادر شده است. حتی نمی گويند فرزندم کجاست واجازه ملاقات هم نمی دهند.»

مادر جلوه جواهری فعال دانشجويی و کمپين نيز اطلاع داد:« جلوه ديروز تماس گرفت و گفت برای او وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی صادر کرده اند و او هم گفته که ندارد.»

مريم محسنی فعال کارگری نيزبه گفته دخترش پگاه، در تماس با خانواده اش گفته است که برای او و برخی ديگر از زنان وثيقه ۵۰ ميليون تومانی صادر کرده اند و آنها نپذيرفته اند چون جرمی مرتکب نشده اند.»

همسر علی رضا ثقفی فعال کارگری و مادر محسن ثقفی نيز می گويد:« هيچکدام از مردان بازداشتی تا کنون تماسی با خانواده هايشان نگرفته اند. ديشب دونفر را با قيد کفالت آزاد کردند و امروز هم برای دو نفر ديگر قرار کفالت صادرکرده اند.به يکسری از خانواده ها گفته اند قرار وثيقه صادر کرده اند و به برخی هم پاسخی نداده اند . ديروز به من گفتند برای علی رضا ۱۰۰ ميليون وثيقه صادر شده ، بيا و سند بياور. امروزکه برای پی گيری رفتم می گويند هنوز پرونده شان درحال بررسی و برويد فردا بياييد.»

وی در باره امکان تهيه وثيقه می گويد: «ما که چنين وثيقه ای نداريم. ۱۰۰ ميليون يعنی سه برابر ديه قتل.مگر جرم آنها چه بوده که بخواهند وثيقه بپردازند. بازداشتی ها که فرار نمی کنند، روز دادگاهی شان حاضر هم می شوند. به نظرمن آنها اهداف ديگری دارند. ما الان با خبر شديم که به جلسه تعاونی فلزکار مکانيک هم ريخته اند و آنها را بازداشت کرده اند مگر آنها هم در مراسم ۱۱ ارديبهشت بودند؟»

يکی از همسران اعضای سنديکای فلزکار مکانيک نيز که جلوه دادگاه بود می گويد: آنها اصلا در مراسم نبودند. ديروز به ما زنگ زدند و گفتند برايشان قرار کفالت صادر شده و امروز که آمده ايم می گويند سرمان شلوغ است فردا بياييد»





















Copyright: gooya.com 2016