دوشنبه 14 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ثبت نام از داوطلبان دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری از فردا آغاز می‌شود، ايسنا

دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری با صدور دستور شروع انتخابات و ثبت‌نام از داوطلبان از فردا(سه‌شنبه) آغاز می‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) ستاد انتخابات کشور در اطلاعيه‌ای اعلام کرد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به آگاهی هم‌ميهنان عزيز می‌رساند دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری اسلامی ايران با صدور دستور شروع انتخابات و ثبت نام از داوطلبان از روز سه‌شنبه ‌١٥ /‌٢/ ‌٨٨ ( پانزدهم ارديبهشت ماه سال يکهزار و سيصدو هشتاد و هشت) آغاز و اخذ رأی اين انتخابات درروز جمعه ‌٢٢ /‌٣ /‌٨٨ ( بيست و دوم خرداد ماه سال يکهزار و سيصدو هشتاد و هشت) در داخل و خارج از کشور بعمل خواهد آمد.

داوطلبان محترم يا نمايندگان تام الاختيار آنان که کتباً معرفی شده باشند، می‌توانند از تاريخ ‌١٥ /‌٢ /‌٨٨ لغايت ‌١٩ /‌٢ /‌٨٨ جمعاً به مدت پنج روز با در دست داشتن اصل شناسنامه و چهار نسخه تصوير کليه صفحات آن و ‌١٢ قطعه عکس ‌٤ × ‌٦ که در سال جاری گرفته باشند به همراه نسخه چاپی پرسشنامه اعلام داوطلبی اينترنتی که در سايت www.sabtename10.ir تکميل نموده‌اند به وزارت کشور مراجعه و رسيد ثبت نام دريافت نمايند. همچنين افرادی که موفق به تکميل پرسشنامه اينترنتی نشده‌اند در زمان مقرر ثبت نام در وزارت کشور می‌توانند نسبت به تکميل آن اقدام نمايند.

به موجب ماده ‌٣٥ قانون انتخابات رياست جمهوری، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام بايد دارای شرايط ذيل باشند:

‌١- از رجال مذهبی ، سياسی

‌٢- ايرانی الاصل

‌٣- تابعيت کشور جمهوری اسلامی ايران

‌٤- مدير و مدبر

‌٥- دارای حسن سابقه و امانت و تقوا

‌٦- مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ايران و مذهب رسمی کشور

بر اساس ماده ‌٣٧ قانون مذکور کليه افرادی که مسووليت مستقيم در امر انتخابات رياست جمهوری به صورت اجرا و يا نظارت دارند در صورتی می توانند داوطلب شوند که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و در آن سمت شاغل نباشند.

همچنين براساس ماده ‌٥٩ قانون انتخابات رياست جمهوری، کانديداها می‌توانند اسناد و مدارک مثبت صلاحيت خود را ضميمه پرسشنامه اعلام داوطلبی نمايند و يا در مدت زمان رسيدگی به صلاحيت داوطلبان به شورای نگهبان تقديم نمايند.





















Copyright: gooya.com 2016