سه شنبه 22 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما آزادی صابری را به عنوان "ژست بشردوستانه" ستود، راديو فردا

باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، عصر دوشنبه از آزادی رکسانا صابری که به جرم جاسوسی در زندان اوين به سر می‌برد به عنوان «ژستی بشردوستانه» استقبال کرد.

رابرت گيبز، سخنگوی کاخ سفيد، در نشستی خبری به نمايندگی از آقای اوباما ضمن تاکيد بر اين که خانم صابری به‌غلط متهم شده بود گفت: «می‌دانيم که اين دوره برای خانواده و دوستان او دوره دشواری بوده، و باراک اوباما مشتاق آن است که بازگشت او را به خانه و به ايالات متحده خوش‌آمد بگويد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا، نيز در واکنش به خبر آزادی رکسانا صابری از زندان اوين آزادی اين خبرنگار ايرانی – آمريکايی را برای ايالات متحده «باعث دلگرمی و خوشحالی» خواند.

خانم کلينتون در عين ابراز خوشحالی از اين خبر اشاره کرد که هنوز مساله اتهاماتی که به اين خبرنگار زده شده حل نشده است.

رکسانا صابری ماه گذشته پس از تحمل سه ماه حبس به اتهام جاسوسی برای آمريکا توسط قوه قضاييه ايران به هشت سال حبس محکوم شد. اين حکم روز يک‌شنبه در دادگاه تجديد نظر نقض شد.

وزير خارجه آمريکا به خبرنگاران گفت: «طبيعتا ما بحث و بررسی اتهامات عليه او [رکسانا صابری] و احکام دادگاه را ادامه خواهيم داد.»

خانم کلينتون افزود: «اما به هر حال ما بسيار خوشحاليم و برای او و خانواده‌اش بهترين‌ها را آرزومنديم.»

دولت آمريکا در زمان زندانی شدن خانم صابری اعلام کرد که اتهامات طرح شده عليه خانم صابری بی‌پايه و اساس است و خواستار آزادی سريع وی شده بود.

باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، نيز شخصاً نگرانی عميق خود را در مورد سلامت وی ابراز کرده بود.

رکسانا صابری روز دوشنبه پس از آن که دادگاه تجديد نظر حکم هشت سال زندان او را به دو سال زندان تعليقی کاهش داد آزاد شد.

صالح نيکبخت، يکی از وکلای خانم صابری، نيز به راديو اروپای آزاد/راديو آزادی گفت که «دادگاه تجديد نظر استان تهران حکم خانم صابری را به دو سال زندان تعليقی کاهش داده و وی را به مدت پنج سال از فعاليت مطبوعاتی در ايران محروم کرده است».

سازمان عفو بين‌الملل رکسانا صابری را «گروگان تحولات سياسی جاری ميان ايران و آمريکا» خوانده بود.





















Copyright: gooya.com 2016