جمعه 22 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استاندار تهران: هر گونه تجمع هواداران کانديداها غيرقانونی است، فارس

خبرگزاری فارس: مرتضی تمدن گفت: کانديداها و حاميان آنها می‌توانند اگر به مسئله‌ای اعتراض دارند، آن را از راه‌های قانونی پيگيری کنند اما هرگونه تجمع هواداران کانديداها غيرقانونی محسوب شده و ما با آن مخالف هستيم.

مرتضی تمدن استاندار تهران در گفتگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، ضمن تشکر از حضور حماسی ملت بزرگ ايران در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری، اظهار داشت: حضور يکپارچه مردم يکبار ديگر مهر تأييدی بر همبستگی ملت ايران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران بود که در واقع به دست توانمند ملت ايران و با رهنمودها و رهبری امام خمينی (ره) به نتيجه رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد:‌ نکته مهم در انتخابات اين است که اين وحدت و همبستگی ملی را بتوانيم در صحنه‌های ديگر کشور و در صحنه‌های پيشرفت و توسعه جمهوری اسلامی ايران محقق کنيم و اميدواريم اين وحدت و انسجام برای مردم عزيز کشورمان منشأ برکات فراوان باشد.
استاندار تهران با اشاره به اينکه به لطف خدا انتخابات امروز در استان تهران بدون هيچ‌گونه موضوع و مسئله‌ خاصی برگزار شد، تصريح کرد: در استان تهران ۶هزار و ۸۵ شعبه اخذ رأی وجود داشت و نزديک به ۱۵۰ هزار نفر در قالب مجريان انتخاباتی توانستند در کنار مردم رأی ملت را اخذ کنند.
تمدن اضافه کرد: در سرتاسر استان شرايط اخذ رأی از مردم به بهترين شکل ممکن انجام شد و خوشبختانه با حضور فعال نمايندگان کانديداها در کنار صندوق‌‌های اخذ رأی و حضور فعالانه هيئت‌های نظارت بازرسان و مسئولان بازرسی انتخابات و با هوشمندی نيروهای انتظامی اين انتخابات در استان تهران به بهترين شکل ممکن برگزار شد.
وی همچنين تصريح کرد: هر کس انصاف داشته باشد اين امنيت و آزادی برای دادن آرا را نمی‌تواند کتمان کند و دوست و دشمن به اين مسئله بايد اعتراف داشته باشند که اين وضعيت حضور و هوشمندی و آزادی در دادن رأی و فضای سازنده برای حضور در مشارکت واقعاً امری بسيار مهم و بی‌بديل بود که در تاريخ انتخابات استان تهران و البته در تمام کشور بی‌نظير بود.
استاندار تهران با بيان اينکه تا اين لحظه تمام گزارش‌ها و مواردی که توسط ناظرين و بازرسان به ستاد انتخابات استان تهران واصل شده جمع‌آوری شده است، گفت: بلافاصله پس از اخذ آرا رسيدگی به گزارش‌ها را آغاز می‌کنيم.
تمدن خطاب به هواداران کانديداها نيز اظهار داشت: امروز هرکسی با هر ايده‌ای توانست در قالب رأی، ايده و نظر خود را تحقق بخشد و ديگر هيچ دليل و بهانه‌ای برای طرفداران کانديدها وجود ندارد که بخواهند در مراحل پايانی اخذ رأی حرکتی غيرمنطبق بر قانون انجام دهند.
وی افزود: طرفداران کانديداها الان بايد اجازه دهند در فضای آرام شمارش آرا آغاز شود و نبايد ايجاد دغدغه خاطر کنند..
استاندار تهران با بيان اينکه تمام تجمعات از اين لحظه به بعد غيرقانونی است، اظهار داشت: ايجاد هرج و مرج و يا خدای ناکرده اخلال در نظم عمومی در زندگی و عبور و مرور مردم تحت هيچ شرايطی قابل قبول نيست و تنها راههای قانونی برای اعتراض وجود دارد که می‌توانند با استفاده از اين راههای قانونی اگر واقعاً شکايتی دارند و يا موضوعی را بايد به مسئولان انتخابات برسانند از اين مجاری قانونی پيگيری کنند.
تمدن با بيان اينکه تحت هيچ شرايطی تجمعات را قانونی نمی‌دانيم و اگر کانديداها و حاميان آنها اعلام تجمع کنند با آن مخالفيم، اظهار داشت: تا اين لحظه هيچ مشکل امنيتی در انتخابات اعلام نشده و تنها يک مورد در ميدان پيروز گزارش شده بود که به طرف يکی از کانديدها حمله شده است اما بعد از بررسی‌ها مشخص شد که اين درگيری بين هواداران خود کانديدا رخ داده است.
وی با اشاره به اينکه اين درگيری هيچ ربطی به صندوق‌های اخذ رأی نداشته است، ادامه داد: در واقع هواداران يک کانديدا خودشان دچار درگيری شده بودند که هيچ ارتباطی با مسئولان و انتخابات نداشته اما با حضور به موقع نيروهای انتظامی موضوع حل و فصل شده است.
استاندار تهران با تکذيب خبر حمله لباس‌ شخصی‌ها به ستاد کانديدای مذکور، اظهار داشت: اين اخبار به هيچ وجه صحت ندارد و تنها برای ايجاد تنش مطرح می‌شود و اعلام می‌کنيم که اين جوسازی‌ها به نفع هيچ‌کس نيست.
تمدن در ادامه با يادآوری اين نکته که در نهايت يک نفر پيروز انتخابات رياست جمهوری خواهد بود خاطرنشان کرد: ديگران بايد در کنار گود باشند و رقابت‌ها را به رفاقت‌ها تبديل کنند و با کنار گذاشتن رقابت و کينه‌توزی‌ها همه به نتيجه نهايی احترام گذاشته و در مسير تلطيف فضای عمومی کشور گام برداريم تا بتوانيم از اين حضور گسترده و حماسه مردمی برای سازندگی کشور استفاده کنيم.
وی به کانديداها و ستادهای حامی آنها توصيه کرد که به هيچ وجه در تجمعات شرکت نکنند و افزود: همه بايد مراقب باشند تا با تحريکات برخی که می‌خواهند فضا را با متشنج نگه دارند تحريک نشوند تا مسئولان برگزارکننده انتخابات با فراق بال شمارش آرا را انجام داده و نتيجه نهايی را هرچه زودتر اعلام کنند.
وی در پايان اظهار داشت‌: زمان قطعی اعلام نتيجه نهايی انتخابات بخصوص در شهر تهران هنوز مشخص نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016