شنبه 23 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کودتای احمدی‌نژاد عليه رای مردم محکوم به شکست است، بيانيه جمعی از اصلاح طلبان

مردم ايران با شرکت وسيع خود در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری عزم جدی خود را برای ايجاد تحول اعلام نمودند و انتظار همگان تا پايان ساعات رای‌گيری حاکی از پيروزی قاطع آقای ميرحسين موسوی در اين ماراتن چند ماهه بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما جمعی از اصلاح‌طلبان نيز در ساعات پايانی روز بيست و دوم خرداد ماه، قبل از آنکه وزارت کشور شروع به اعلام تدريجی نتايج نمايد با دريافت گزارش از نقاط مختلف کشور بر پيروزی آقای ميرحسين موسوی در اين انتخابات يقين پيدا کرده‌بوديم و نظر به فاصله زياد آراء آقای موسوی با نفر دوم بر پايه ارزيابی‌ها، بيانيه پيروزی اصلاح‌طلبان را در دست تهيه داشتيم، اما متاسفانه اعلام نتايج به شيوه کاملا متفاوت با دوره‌های گذشته که امکان کنترل صحت آراء را غيرممکن می‌سازد به علاوه گزارشات دريافتی از سراسر کشور و مشاهدات عينی در سطح حوزه‌های رای‌گيری در تهران، به ضرس قاطع تقلب و دستکاری گسترده در انتخابات را تاييد نموده و نتايج اعلام شده از طرف وزارت کشور را مردود و آقای ميرحسين موسوی را رئيس جمهوری منتخب مردم می‌دانيم و از همه مردم آگاه و مبارز می‌خواهيم با هشياری و حساسيت در صحنه حضور داشته و بر عزم جدی و ملی خود برای حذف دولت آقای احمدی‌نژاد که سودای چهارسال ديگر و احتمالا بيش از چهارسال رياست جمهوری را دارد آمادگی خود را حفظ نمايند. ما در اين لحظات حساس و سرنوشت‌ساز از همه افراد، شخصيت‌ها، احزاب و گروه‌ها و نامزدهای انتخاباتی می‌خواهيم با هماهنگی و برنامه‌ريزی در سطح ملی و بدون شتابزدگی خواهان بازشماری آراء کليه صندوق‌ها با حضور کميته‌ای متشکل از نمايندگان نامزدها شوند. بی‌شک در صورت پذيرش اين راه حل نتيجه انتخابات از هم اکنون قابل پيش‌بينی است و در غير اين صورت همه آنانی که در اين انتخابات شرکت کرده و آراء خود را به نفع نامزدهای خود به صندوق ريخته‌اند به لحاظ قانونی و اخلاقی مجازند برای صيانت از آراء‌شان اقدام نمايند. اطمينان داريم با همبستگی ملی، بدون شتابزدگی و با برنامه‌ريزی می‌توانيم مانع از تسلط اصول‌گرايان افراطی به سرکردگی آقای احمدی‌نژاد بر سرنوشت کشور شويم.
آقای احمدی‌نژاد! مردم نتيجه انتخابات که به شيوه محاسبه شخص شما يعنی ۱۰=۲×۲، را نمی‌پذيرند. شما با کودتا عليه رای مردم، هزينه آنان را برای رسيدن به آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی افزايش داده‌ايد و يقينا اين مردمند که پيروز خواهند شد.
آقای مير حسين موسوی بر سر ميثاق خود با مردم بمانيد، مردم از شما به عنوان رئيس جمهوری حمايت می‌کنند.

پيروز باشيد.
جمعی از اصلاح‌طلبان
۲۳خرداد ماه ۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016