یکشنبه 24 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جامعه جهانی از برسميت شناختن نتيجه انتخابات رياست جمهوری در ايران خودداری کند، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران

خطر مفرط خشونت برای ايجاد تيانانمن تهران

۲۳ خرداد ماه ۱۳۸۸- کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران اعلام کرد که جامعه بين المللی نبايد نتيجه انتخابات رياست جمهوری در ۲۲ خرداد ماه را برسميت بشناسد چرا که همه نشانه ها حاکی از اين است که آرای مردم توسط مقامات دولتی دستکاری شده اند تا پيروزی گسترده ای را برای محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری فعلی رقم بزند. کمپين بين المللی حقوق بشر پيشنهاد می کند که نتايج اعلام شده لغو و انتخابات مشروع ديگری برگزار شود.

همانگونه که کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران قبلا گزارش داده بود، مهندس مير حسين موسوی پيشتر توسط مقامی بلندپايه که مسئول نظارت بر شمارش آرا در وزارت کشور بوده در حوالی ساعت ۲۳:۰۰ روز ۲۲ خرداد ماه مطلع شده بود که وی پيروز انتخابات است، و از او خواسته شده بود که آن را علنی نکرده و برای برگزاری جشن پيروزی تا روز يکشنبه صبر کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چند ساعت بعد از آن، وزارت کشور بدون هيچ توجيهی پيروزی گسترده ای را برای احمدی نژاد اعلام کرد. آيت الله خامنه ای؛ رهبر مذهبی ايران بدون توجه به آشفتگی در وزارت کشور و افزايش اعتراضات مردمی، پيروزی احمدی نژاد را اعلام کرد و جريان انتخابات را خاتمه يافته دانست.

هادی قائمی؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت " جامعه بين المللی نمی تواند نتيجه چنين انتخابات پر ابهامی را بپذيرد و بايد از به رسميت شناختن نتيجه چنين انتخاباتی خودداری شود."

هادی قائمی تاکيد کرد که "همه بايد کمک کنند تا مقامات متوجه بشوند که در ايران در چنين شرايطی و بدون برگزاری انتخابات مجددی که در آن نامزد واقعی برای بر عهده گرفتن دولت انتخاب شود، هيچ آرامش اجتماعی برقرار نخواهد بود و در سطح بين المللی برای چنين دولتی هيچ اعتباری قائل نخواهند شد." وی ادامه داد که "در اين لحظه ايران وارد يک بحران مشروعيت بی سابقه ای شده است."

هزاران نفر از مردم ايران که بهت، اهانت وتحقير وارد شده به خود را ابراز می کنند با خطر شديد خشونت مرگبار بدست پليس و نيروهای امنيتی در تهران و سراسر کشورروبرو هستند.

هادی قائمی با اشاره به کشتار جمعی صدها نفر از مردم چين در سال ۱۹۸۹ درجريان تظاهرات دموکراسی خواه گفت: " يک تيانانمن برای تهران طراحی شده است که در آن خشونت گسترده مهار نشده ای منجر به وحشت مردم در پيگيری آرمان دموکراسی شود."

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ازهمه اعضای جامعه بين الملل خواست که نه تنها بشدت جريان انتخابات را محکوم کنند بلکه به تلاش های خشونت بار دولتی در سرکوب اعتراضات به حق و مشروع مردم با قدرت تمام اعتراض کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016