دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جانشين فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به ايلنا: اگر اشتباهي صورت گرفته از مردم عذرخواهي مي‌كنيم

جانشين فرمانده نيروي انتظامي در خصوص برخورد ماموران پليس با مردم عادي در جريان اتفاقات روزهاي اخير گفت: و در صورتي كه اشتباهي رخ داده است، آن را توجيه نمي كنيم و از مردم عذرخواهي مي كنيم.

به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار احمدرضا رادان جانشين فرمانده نيروي انتظامي در نشستي خبري با بيان اينكه ناجا ماموريت حفظ امنيت را به ويژه در ايام انتخابات برعهده دارد اظهار داشت: يكي از اين وظايف ناجا مربوط به بعد از انتخابات است و ما در اين زمينه اطلاع‌رساني كرده بوديم كه تجمع مردم براي خوشحالي از پيروزي و همچنين در اعتراض در نتيجه انتخابات بايد با مجوز رسمي صورت گيرد.

وي افزود: اگر در اين خصوص مجوزي كسب نشود آن اجتماع غيرقانوني است و پليس بر حسب وظيفه خود مجبور به برخورد قانوني است.

سردار رادان ادامه داد: متاسفانه بعد از اعلام نتايج شريعا شايعاتي پخش شد و جو شايعات به شدت اوج گرفت كه نتيجه‌هاي مناسبي را در بر نداشت و يكي از اين نتايج پريشان كردن افكار عمومي مردم بود.

وي تصريح كرد: مناسب نيست كه حضور مردم را با شايعه‌پراكني، غير موجه جلوه دهيم و بگوييم كه نتيجه را فرد ديگري رقم زده است.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمع كردن گروهي مردم و تجمع آنها را غيرقانوني عنوان و تاكيد كرد: نكته اينجاست كه جمع كردن اين افراد و سوءاستفاده از احساسات پاك و عواطف آنها و قراردادن گروهي كه وظيفه تخريب را برعهده دارند باعث شد ناآرامي‌هايي شكل گيرد كه برهم خوردن منافع عمومي مردم نتيجه آن است.

وي گفت: با توجه به افراد سازمان‌يافته‌اي كه در بين جمعيت بودند تخريب‌هايي صورت گرفت و به اموال خصوصي و عمومي مردم آسيب‌هايي رسيد و ما با اطلاع از وجود اين افراد و اطلاع از طراحان اصلي اين حركات كه بعضا احساس مي‌كنند در حاشيه امن وجود دارند سعي كرديم اين طراحان اصلي را شناسايي و دستگير كنيم.

سردار رادان تصريح كرد: خط اين طراحان با راديوها و رسانه‌هاي بيگانه طراحي شده بود كه خوشبختانه از ديد اطلاعاتي ما خارج نبود.
وي خاطرنشان كرد: پليس بر حسب وظيفه قانوني خود با هرگونه تجمع غيرقانوني برخورد خواهد كرد و به مردم اطمينان مي‌دهيم كه نيروي انتظامي نخواهد گذاشت كه عده‌اي منافع مردم را به خطر بياندازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جانشين فرمانده نيروي انتظامي درخصوص دستگيرشدگان حوادث اخير اظهار داشت: حداقل 10 نفر از طراحان اصلي و بالغ بر 50 نفر از آشوب‌گران سازمان يافته و همچنين 110 نفر از افرادي كه نقش سازمان‌دهي شده نداشته ولي در ميان جمعيت حضور داشتند دستگير شده‌اند‏، همچنين تعدادي از طراحان اصلي تحت تعقيب هستند.

وي در خصوص خسارت وارده به اموال عمومي، گفت: شيشه تعدادي از بانك ها شكسته و قسمت جلوي تعدادي از آنها به آتش كشيده شد، همچنين دو دستگاه اتوبوس و چند دستگاه از خودروهاي مردم توسط افراد آشوبگر به آتش كشيده شد.

سردار رادان در پاسخ به خبرنگار ايلنا در خصوص برخورد فيزيكي پليس با افراد عادي كه در اين جريانات دخالت نداشتند، اظهار داشت: در حوادثي اينچنين، قضاوت بصورت صحنه اي است،‌‌‌‌‌ نه قضاوت دور و افراد نمي توانند تشخيص دهند مردمي كه در صحنه حضور دارند در جريانات مشاركت دارند يا نه.

وي تصريح كرد: البته ما هم سعي مي كنيم كه با آموزش افراد خود، اشتباهات آنها را كم كنيم و در صورتي كه اشتباهي رخ داده است، آن را توجيه نمي كنيم و از مردم عذرخواهي مي كنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016