دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام دانشجويان و دانش آموختگان ليبرال دانشگاه های ايران در اعتراض به کودتا و خطاب به مهدی کروبی کانديدای مورد حمايت اين گروه

جناب آقای کروبی کودتا شده است!
ملت در خيابانند و ميهن در خطر!
انتخابات دهم رياست جمهوری پايانی بود بر قهر چند ساله بخشهای وسيعی از ملت ايران با صندوقهای رای، اينک اما می رود که به خداحافظی با صندوقهای رای تبديل شود. توده های مردم به سخنان شما ، مير حسين موسوی و گروهها و شخصيتهای حامی شما دو کانديدای اصلاح طلب اطمينان کردند و در انتخاباتی که از ابتدا با دخالتهای شورای نگهبان و نيروهای نظامی در صحنه، مخدوش و غيردموکراتيک بود شرکت کردند تا امواج خروشان حضورشان سد تقلب و تخلف حزب پادگانی و شورای نگهبان را در هم شکند و دولت را به مسيری نزديکتر به خير و صلاح ملت هدايت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چنين شد! ملت با رای فراتر از انتظار همگان به شما و آقای ميرحسين موسوی ، آقای ميرحسن موسوی را بر کرسی رياست جمهوری نشاندند و عليرغم تمامی کاستيها و کمبودهای مالی کمپين انتخاباتی شما و وضعيت براستی اضطراری کشور که رهايی از چنگال دولت کريمه اصولگرا را يگانه خواست ملت قرار داده بود با رای ميليونی خود به شما نشان دادند که گفتمان دموکراسی خواهی و حقوق بشر در ايران حتی در خموده ترين و افسرده ترين وضعيت خود از حمايت ميليونی ملت فهيم ايران برخوردار است.
اينک حزب پادگانی با حمايت و هدايت مستقيم عاليرتبه ترين و ارشدترين مقامات حکومت جمهوری اسلامی در مقابل رای مردم کودتايی را سامان داده اند و در مقابل ملت ايستاده اند، پرسش ما به عنوان يکی از گروههای حامی شما اين است که شما در کجا ايستاده ايد؟
جناب آقای کروبی کودتا شده است!
رايهای ملت را نخوانده اند، فعالين سياسی را دستگير کرده اند، مجاری اطلاع رسانی را توقيف کرده اند و رهبر کودتاچيان سرمستانه از راديو تلويزيون اعلام پيروزی کرده است، شکايت به کجا می بريد به رهبران کودتا که سنگها را بسته و سگها را گشاده اند. در اين ميانه ديگر نه داوری در کار است و نه دادگری جز ملت ايران و آنان که بايستی داوری و دادگری کنند خود بزرگترين متقلبان و متخلفانند.
جناب آقای کروبی کودتا شده است !
ملت در خيابانند و ميهن در خطر!
ما به عنوان کسانی که به شما رای داده ايم و علاوه بر آن ديگران را نيز به رای دادن به شما تشويق کرده ايم ، هم از رای خود دفاع خواهيم کرد و هم از ملت و رای ملت. ما با صدايی رسا در خيابانها فرياد زديم "کروبی کرباسچی نه يک تدارکاتچی" مبادا اينک با سکوت و انفعال تدارکاتچی کودتای حزب پادگانی شويد. مردم را در خيابان ميزنند، خيابانهای ايران پر از دود و آتش و خون است.ملت ايران بدور از خشونت و با روشهای مدنی خواهان بازپس گيری حقوق نقض شده اش است مبادا خشونت ورزی ناقضين حقوق بشر شما را از پيگيری حقوق ملت و خودتان باز دارد.ما متعهديم که خشونت نورزيم اما خشونت عمله استبداد ما را از مطالبه حقوقمان بازنخواهد داشت.به عهدی که با ملت بسته ايد پايبند باشيد، سکوت نکنيد ،به ملت ايران بپيونديد و با صدايی بلند و رسا نه به استبداد را هم در کريدورهای قدرت و هم در خيابان فرياد بزنيد که اين تنها راه باقيمانده برای تغيير است.

با هم برای تغيير تنها برای ايران
دانشجويان و دانش آموختگان ليبرال دانشگاههای ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016