دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر احمد زيدآبادی: با خدعه شوهرم را دستگير کردند، روزآنلاين

اميد معماريان
omid(at)memarian.info

مهديه محمدی همسراحمدی زيدآبادی روزنامه نگار وفعال سياسی در گفت وگو با روز با اعلام دستگيری وی گفت که با توجه به "نحوه خدعه آميز" دستگيری همسرش نگران سلامت اوست.

همسر اين روزنامه نگار گفت: "ساعت ده شب درب منزل مابه صدا درامد. از پشت گوشی آيفون يک نفرگفت بسته ای را برای آقای زيد آبادی از پيک تهران اورده است. من که اندکی به گفته او شک کرده بودم گفتم که اين بسته از کجاست وبرای کيست؟ گفت از محله استخر وبرای آقای زيد آبادی. درهمين اثنا احمد که از روزنامه باز می گشت با آنها جلوی درب برخورد می کند و وقتی کارتش را نشان می دهد که بسته را بگيرد. مامورين به وی حمله می کنند و او را دستبد زده و با خود به داخل خودرويی که بافاصله از خانه پارک شده بود می برند. من داد زدم که او را کجا می بريد؟ لااقل بگوييد که او را کجا می بريد بی مروت ها؟ در همين اثنا پسرم روی بالکن با داد وبيداد به دستگيری پدرش اعتراض کرد و گفت که چرا پدرم را می بريد؟ مرپی گيری م محله هم در اين ميان جمع شده بودند وبا ناباوری به اين صحنه نگاه می کردند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم محمدی در مورد اقدامات انجام شده برای پيگيری سرنوشت همسرش اظهار داشت: "نمی توان پيگيری کرد. هيچ کدام از تلفن های همراه کار نمی کند. خيلی از بچه های مشارکت را گرفته اند. نه موبايل آقای کرباسچی را می توانم بگيرم نه موبايل آقای عبدی را. شايع شده آنها را هم گرفته اند اما من خبر ندارم. به او گفتم که در روزنامه نمان. بيا خانه آنها برای دستگيری افراد اقدام می کنند. اما می گفت اتفاقی نمی افتد. "

وی افزود: "شما نمی دانيد چه وضعی در ايران است. ما جرات نمی کنيم در خيابان برويم. همه را می زنند. به صرف اينکه موبايل دستتان باشد و بخواهيد عکس بگيريد شما را می زنند و باتوم دنبال شما می افتند. جاهايی که جمعيت مردم زياد باشد احتياط می کنند. اما اگر جمعيت کم باشد مردم را می زنند. به همين خاطر من از ديشب حدس می زدم اين برخورد ها را. من ديشب به او التماس می کردم که لطفا بيا خانه چون اين آدم های وحشی شرم وحيا ومروت حاليشون نمی شود. "

مهديه محمدی در خاتمه يادآور شد: " آخرين بارکه با او صحبت کردم -چندساعت قبل از دستگيری- گفت مشغول کار است و خبری نداشت از اين دستگيری ها".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016