دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت راه‌پيمايی را ممنوع کرد و موسوی را "تحت نظارت" قرار داد، پيام تلفنی ميرحسين موسوی، دويچه وله

ميرحسين موسوی: «امکان حضور در ميان مردم يا هرنوع ارتباط و گفتگو با آنان از من سلب گرديده»وزارت کشور با برگزاری راه‌پيمايی اعتراضی در تهران مخالفت کرد. موسوی در پيامی تلفنی گفته است که بر وی فشار می‌آورند تا به «نتيجه انتخابات ساختگی» تن در دهد. او گفته است که امکان‌های ارتباطی‌اش را مسدود کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ديروز (۱۴ ژوئن، ۲۴ خرداد) ستاد ميرحسين موسوی خواستار برگزاری يک راهيپيمايی آرام اعتراضی در تهران از ميدان انقلاب به سوی ميدان آزادی در ساعت ۱۶ شده بود. مقامات امنيتی بلافاصله مخالفت خود را با اين راهپيمايی ابراز کردند. اکنون وزارت کشور، که متصدی صدور جواز اجتماعات است، رسما با برگزاری تظاهرات معترضان به چيزی که آن را "شعبه‌بازی انتخاباتی" می‌نامند، مخالفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری "فارس"، امروز صبح (دوشنبه ۲۵ خرداد) مرتضی تمدن، استاندار تهران اعلام کرده است که راهپيمايی فراخوانده شده توسط ستاد موسوی «غيرقانونی و بدون مجوز است و وزارت کشور با برگزاری اين تجمع موافقت نکرده است.»

پيام تلفنی موسوی

ستاد موسوی هنوز (صبح دوشنبه) به حکم ممنوعيت راهپيمايی واکنشی نشان نداده است. دولت، ميرحسين موسوی را بنابرگفته‌ی خود موسوی «تحت نظارت» قرار داده است، تا ارتباط وی با هوادرانش قطع شود. موسوی اين موضوع را در پيامی تلفنی عنوان کرده است.

متن اين پيام چنين است: «با توجه به ابراز نگرانی‌های مردم اعلام می کنم که حال اينجانب و خانواده‌ام خوب است و عليرغم فشارهای زيادی که از سوی مقامات کشور برای پذيرش نتيجه انتخابات ساختگی وجود دارد، برای احقاق حقوق و صيانت از آرای واقعی مردم و درخواست ابطال آرای اعلام شده به وزارت کشور مراجعه کرده‌ام. همچنين امکان حضور در ميان مردم يا هر نوع ارتباط و گفتگو با آنان از من سلب گرديده و تحت نظارت می‌باشم . از سوی ديگر ستاد مرکزی اينجانب نيز پلمپ شده و اعضای حزب مشارکت دستگير شده‌اند. از مردم عزيز می‌خواهم ضمن حضور در صحنه، از هرگونه درگيری و تشنج که قطعا به نفع گروه قانون‌گريز و متقلب تمام خواهد شد، بپرهيزند.»

احتمال تحصن

مير حسين موسوی ديروز اعلام کرده بود که خود نيز در راهپيمايی شرکت خواهد کرد. از جانب او گفته شده است که اگر دولت با راهپيمايی مخالفت کند، وی به عنوان اعتراض در آرامگاه خمينی تحصن خواهد کرد و اگر مانع اين کار شوند به حسينيه‌ی جماران خواهد رفت و در آنجا متحصن خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016