چهارشنبه 27 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنجال در مجلس پس از نطق نماينده قزوين در دفاع از ميرحسين موسوی، مهر

عليخانی با شعار مرگ بر آمريکا و مرگ بر انگليس و مرگ بر خارجی‌‌هايی که اين شب‌ها خوشحالند، گفت: ما مخالف اعتشاش هستيم که نمايندگان پس از اين اظهارات با بيان احسنت سخنان وی را تأييد کردند.
در پی نطق قدرت‌الله عليخانی که از مير حسين موسوی حمايت کرد، جو مجلس با انتقاد به اين نطق متشنج شد.

به گزارش مهر، قدرت الله عليخانی، نماينده قزوين در جلسه علنی امروز به عنوان آخرين ناطق پشت تريبون قرار گرفت و پيش از قرائت نطق مکتوب خود اظهار داشت: عده‌ای در کشور صحبت از انقلاب مخملی می‌کنند، اما چه کسی جرأت دارد در ايران انقلاب مخملی انجام دهد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: ما جانمان فدای رهبری است.

عليخانی با شعار مرگ بر آمريکا و مرگ بر انگليس و مرگ بر خارجی‌هايی که اين شب‌ها خوشحالند، گفت: ما مخالف اعتشاش هستيم که نمايندگان پس از اين اظهارات با بيان احسنت سخنان وی را تأييد کردند.

نماينده قزوين ادامه داد: اما ما طرفدار پر و پا قرص موسوی هستيم. اين اظهارات عليخانی با بيان دو - دو (به نشانه مخالفت) اکثريت نمايندگان روبه‌رو شد.
وی گفت: شما در مجلس ۲۵۰ نفر بيانيه حمايت از احمدی‌نژاد را امضا می‌کنيد و ۲۲۰ نفر به وی تبريک می‌گويند متأسفم که تحمل پنج دقيقه حرف من را نداريد.

عليخانی با صدای بلند به يکی از نمايندگان که خطاب به وی از جای برخاسته و فرياد می‌کشيد، گفت: بنشين، در ايران اسلامی هيچ کس جرأت ندارد به فکر انقلاب مخملی باشد، اين مزخرفات چيست، ما فرزندان انقلاب در صحنه هستيم.

نماينده قزوين از جمله اين افراد را آيت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی خواند و گفت: همان گونه که امام فرموده، هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است.

وی افزود: ‌هاشمی شخصيتی انقلابی و برزگی است. در اين هنگام نمايندگان با بيان دو - دو بار ديگر مخالفت خود را با سخنان وی بيان کردند.

عليخانی در آغاز سخنان خود نيز گفت: به خاطر ارادتی که به آقای حسينيان (از حاميان احمدی نژاد) دارم، از بيان اظهارات خود درباره احمدی نژاد در نطق خودداری می‌کنم و درباره وزير کشور نيز چون آقای لاريجانی در نطق امروز خود سخنانی را گفتند آن مطلب را هم نمی‌گويم.

نماينده قزوين پس از اين سخنان گفت: حال نطق خود را می‌خوانم که لاريجانی از او پرسيد تا اينجا چه بوده است؟ در همين حين، حسينيان با قرار گرفتن پشت تريبون عليخانی گفت: من دوستی خود با عليخانی را اعلام اما از مواضع وی اعلام بيزاری می‌کنم که لاريجانی با ديدن چنين صحنه‌ای گفت: اين هم مدل جديدی است.

در حين نطق عليخانی نمايندگان حامی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات رياست جمهوری به شدت با سخنان منتقدانه وی مخالفت و اين مخالفت خود را با بيان عدد ۲ اعلام کردند. در پايان نطق نماينده قزوين، حسينيان نماينده تهران با دست روی ميز می‌کوبيد نمايندگان هم موضع با وی نيز کار وی را تکرار کردند و همصدا عدد ۲ را فرياد زدند.

نمايندگان زن مجلس از جمله کسانی بودند که پس از حسينيان، محکم به نشانه اعتراض بر ميزهای خود کوبيدند.

گفتنی است، چهار ناطق ديگر امروز مجلس نيز در حمايت از احمدی نژاد و ستودن مشارکت حداکثری مردم سخن گفتند. از جمله موسی الرضا ثروتی نماينده بجنورد به عنوان نخستين ناطق پشت تريبون قرار گرفت و نطق شديدی عليه موسوی قرائت کرد.

وی در نطق خود از موسوی خواست تا پيش از اينکه رهبری حکمی دهد که منجر به توبه وی شود، دست از کارهای غير قانونی خود بردارد. نمايندگان بارها و بارها در حين نطق ثروتی، وی را با کلمات احسنت تشويق کردند و پس از پايان نطق نيز با وی روبوسی کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016