چهارشنبه 27 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع اساتيد، دانشجويان و کارمندان دانشگاه های تهران در اعتراض به تهاجم وحشيانه به کوی دانشگاه تهران، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: هزاران تن از دانشجويان، اساتيد، کارمندان دانشگاه تهران و ديگر دانشگاه های تهران، مانند دانشگاه پلی تکنيک و شريف با تحصن در مقابل مسجد دانشگاه تهران، به هجمه ی بی سابقه ی نيروهای مهاجم انصار و بسيج به کوی دانشگاه تهران و به خاک و خون کشيده شدن دهها تن از دانشجويان بی گناه دانشگاه تهران اعتراض کردند. دانشجويان در اين تجمع با در دست داشتن پلاکاردهائی کشته و زخمی شدن دانشجويان بی گناه را در اين يورش وحشيانه مجريان حکومت، محکوم کردند.

در اين تجمع اعتراضی که جمع کثيری از اساتيد دانشگاههای شريف و پلی تکنيک و دانشگاه تهران حضور داشتند، بيانيه اساتيد دانشگاه های مختلف در محکوميت اين واقعه دردناک قرائت شد. اساتيد سخنرانی در اين تجمع خواهان رسيدگی هر چه سريعتر به وضعيت دانشجويان زخمی شده و نيز شناسائی عاملان اين جنايت آشکار شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هم چنين طبق خبرهای رسيده جمعی از اساتيد دانشگاه تهران، بويژه دانشگاه فنی و رياست اين دانشکده نيز ضمن صدور بيانيه ای خواهان پاسخگوئی فرهاد رهبر در مقابل اين تجاوز آشکار به حريم دانشجويان و نيز استعفای فرهاد رهبر در مقابل اين بی کفايتی اشکار شدند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، تجمع کنندگان در تجمع امروز که از ساعت ۱۱ صبح آغاز شد و تا ظهر ادامه يافت، دانشجويان اعلام کردند که به تجمع خود ادامه خواهند داد و هم چنان در عزای از دست رفتن جان دانشجويان عزادار خواهند بود.

همچنين عده ای از مردم با مراجعه به بيمارستان شريعتی خواهان عيادت و ملاقات دانشجويان زخمی شدند اما مسئولين بيمارستان اعلام کرده اند که به دستور برخی، اجازه ی اين کار را ندارند.

به گفته دانشجويان شاهد ماجرا در واقعه يکشنبه شب کوی دانشگاه تهران، شدت جراحت دانشجويان و عدم رسيدگی به وضعيت آنان به حدی بوده است که تا صبح آن روز و روشن شدن هوا، صدای ناله های دانشجويلان زخمی از ميان اتاق ها و وسايل تخريب شده ی دانشجويان به گوش می رسيده است. اين در حالی بود که انصار حزب الله که بانيان اين واقعه ی دردناک بوده اند، دانشجويان کوی علوم پزشکی تهران را که آن شب برای رسيدگی به وضعيت زخمی ها به کوی سرازير شده بودند مورد ضرب و شتم شديد قرار دادند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، در پی اين هجمه گسترده به جان دانشجويان دانشگاه تهران و کشته شدن عده ای دانشجوان دانشگاه تهران به حالت نيمه تعطيل درامده است. روز گذشته کارمندان و اساتيد دانشگاه تهران با تعطيلی تمام کارهای خود و ترتيب دادن يک اعتصاب اعتراضی تحصن کردند و احتمال می رود اين تعطيلی و اعتصاب تا روزهای اينده ادامه يابد.

تجمع ديروز در ساعت ۱ ظهر خاتمه يافت اما دانشجويان حاضر در اين تجمع هم چنان تا ساعات متوالی در جلوی مسجد دانشگاه متحصن شدند. دانشجويان با شعارهای “مرگ بر ديکتاتور”، “الله اکبر”، رئيس انتصابی استعفا استعفا” خواهان استعفای فرهاد رهبر شدند.

اين دانشجويان بعد از ظهر ديروز بطور جمعی به سمت خيابان انقلاب به راه افتادند. جمعيت دانشجويان متحصن در حالی که پلاکاردهائی را در مورد واقعه حمله نيروهای انصار حزب الله به کوی دانشگاه تهران در دست داشتند در ميان مردم جلب توجه نموده و همين امر موجب شد تعداد زيادی از مردم به نشانه ی حمايت از دانشجويان، با آنان همراهی کنند.

به راه افتادن عده ی زيادی از مردم در خيابان آزادی، بار ديگر موجب شکل گيری تجمع بسيار گسترده تری در خيابان ازادی شد و جمعيت معترض به سمت ميدان آزادی به راه افتادند.

بنابر گزارش ها اسامی دانشجويان که توسط نيروهای انصار و بسيج در حمله وحشيانه آنان به شهادت رسيده اند عبارتند از: مينا احترامی، فاطمه براتی، کسری شرفی، کامبيز شعاعی و محسن ايمانی.

لازم به ذکر است شدت جنايت انجام گرفته در حمله مجريان حاکميت به حدی زياد بوده است که علی لاريجانی رئيس مجلس و برخی از نمايندگان مجلس نيز به شکايت از اين وقايع پرداخته اند.

فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران که سابقه فعاليت در وزارت اطلات را نيز دارد، در شب حمله به کوی دانشگاه نه تنها حاضر نشده بود از دانشجويان دفاع کند، بلکه از نيروی انتظامی نيز تشکر کرده بود.

وی پس از گسترش اعتراض دانشجويان و اساتيد به جنايات صورت گرفته، در مصاحبه هايی حمله به کوی دانشگاه تهران را محکوم کرد اما مدعی شد دانشجويی در اين حادثه کشته نشده است.

لازم به ذکر اجساد قربانيان کوی دانشگاه طی روز گذشته به خاک سپرده شدند و وزارت اطلاعات خانواده دانشجويان را تهديد کرده است که حق ندارند در اين زمينه اطلاع رسانی کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016