پنجشنبه 28 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راهپيمايی ده ها هزار نفری از ميدان هفت تير تا وليعصر، راديو فردا

ده ها هزار تن از طرفداران نامزدهای اصلاح طلبان در انتخابات روز چهارشنبه در اعتراض به نتايج انتخابات در ميدان هفت تير تهران گردهم آمدند و سپس به سمت ميدان وليعصر دست به راهپيمايی زدند.

شاهدان عينی در گفت و گو با «راديو فردا» اعلام کردند که هزاران معترض طرفدار مير حسين موسوی و مهدی کروبی در ميدان هفتم تير در مرکز تهران تجمع کردند و حرکت خودروها در خيابان قائم مقام فراهانی و همچنين بزرگراه مدرس در ضلع شمالی از سوی پليس متوقف شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين گزارش ها می افزايد: هر لحظه بر تعداد جمعيت افزوده می شود و تظاهر کنندگان تراکت هايی حمل می کردند که شعارهايی در رد نتايج انتخابات روز جمعه، ۲۲ خرداد، در دست داشتند.

بر اساس اخبار رسيده، مردم در سکوت کامل در حال راهپيمايی به سمت ميدان وليعصر هستند. همه شرکت کنندگان فقط انگشتانشان را به نشانه پيروزی بالا گرفته اند.

معترضان پلاکاردهايی در دست دارند که در آن نوشته شده است: «برای جلوگيری از کشتار، قبل از تاريکی متفرق شويد.»

در روزهای گذشته مرگ حداقل هشت نفر در جريان اعتراضات خيابانی تاييد شده است.

گزارش ها حاکی است که سيستم موبايل در محدوده راهپيمايی قطع است.

برگزاری تجمع روز چهارشنبه به صورت خودجوش و توسط معترضان در روز قبل اطلاع رسانی شده بود و قرار است که فردا به دعوت مير حسين موسوی راهپيمايی مسالمت آميز و همچنين تجمع در مساجد و تکايا برگزار شود.

آقای موسوی در اطلاعيه ای رسمی گفته است برنامه روز پنجشنبه برای گراميداشت کشته شدگان در حوادث روزهای اخير شهرهای ايران برگزار می شود. وی اين روز را روز عزای عمومی اعلام کرده است.

از سوی ديگر، موج تازه ای از بازداشت در ايران راه افتاده است و از وضعيت آنها اطلاعی در دست نيست.

در ۲۴ ساعت گذشته، سعيد ليلاز، تحليلگر سياسی، و محمد رضا جلايی پور، از اعضای پويشگران موج سوم، بازداشت شده اند.

در روزهای گذشته دهها تن از فعالان سياسی و دانشجويی که از اعضای سرشناس احزاب اصلاح طلب و طرفدار مير حسين موسوی و مهدی کروبی هستند در خانه يا محل کار خود دستگير و به نقاط نامعلومی منتقل شده اند.

به گفته خانواده های اين افراد، بسياری از آنها بدون حکم قضايی و از سوی نيروهای لباس شخصی بازداشت شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016