جمعه 29 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محتشمی‌پور ضمن تکذيب بازداشت فعالين زن در سفر به قم: با آيت الله جوادی آملی و صانعی ديدار داشتيم، ايلنا

* طبق سنت تاريخی بيوت علما را بهترين مرجع و پناهگاه خود دانستيم
* علما مردم را به خويشتن‌داری و استغاثه به درگاه احديت برای بازگشت امنيت به کشور دعوت کردند.


ايلنا: نائب رئيس مجمع زنان اصلاح طلب اخبار مربوط به بازداشت خود و تعداد ديگری از فعالين زن در سفر به قم را تکذيب کرد.
فخر السادات محتشمی پور در گفت وگو با خبرنگار ايلنا، با اعلام اين خبر در توضيح سفر روز گذشته تعدادی از خانم‌ها به قم گفت : روز گذشته تعدادی از مادران داغدار و خانوادهای شهدا ، زندانيان سياسی و آسيب ديدگان وقايع اخير برای تظلم خواهی نزد علما و مراجع سفر کردند که به دليل سرعت در برنامه ريزی و محدوديت در ايجاد ارتباط با حضور تعداد محدودی از خيل عظيم زنان داوطلب انجام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: طبق قرار قبلی به محضر آيت الله جوادی آملی رسيديم ولی با توجه به شرايط امنيتی که در بيوت و دفاتر علما وجود دارد ايشان نتوانستند در مسجدی که محل قرار بود حضور بهم برسانند.
محتشمی‌پور خاطر نشان کرد: آيت الله صانعی در دفتر خود ميزبان اين جمع نگران از وضعيت جامعه اسلامی بودند. در اين دو ديدار ابتدا سرکار خانم زهرا شجاعی گزارشی از حضور ارزشمند زنان در انتخابات و نقش تاثيرگذار ايشان در مشارکت حداکثری برای حفظ و تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی ارائه کرد.
وی تصريح کرد : همچنين خانم شجاعی درادامه سخنان خود با اظهار تاثر عميق از برخوردهای غيرمنصفانه با بهترين فرزندان اين آب و خاک که آنان را به شکل توهين‌آميزی خس و خاشاک خطاب می‌کنندگفت؛دستگيری بهترين فرزندان انقلاب و بی‌خبری خانواده‌های آنان تنها به جرم حق‌خواهی احساسات همه به ويژه مادران را جريحه‌دار کرده است.
نائب رئيس مجمع زنان اصلاح طلب به نقل از شجاعی ادامه داد: اينک ما طبق سنت تاريخی بيوت علما را بهترين مرجع و پناهگاه خود دانسته و به تظلم‌خواهی آمده‌ايم. حفظ اسلام و حمايت از جان و مال و ناموس مسلمين را وظيفه علما می‌دانيم و آمده‌ايم تا بدانيم اين بزرگواران در اين زمينه چه خواهند کرد و در واقع اين حضور نوعی ارائه حجت و انجام تکليف شرعی از جانب مادران داغ‌دار و خانواده‌های آسيب ديده است.
وی افزود: متن سخنان اين بزرگواران توسط دفاتر آنان تنظيم و به اطلاع افکار عمومی خواهد رسيد ،ولی در مجموع اين بزرگواران مردم را به خويشتن‌داری و استغاثه به درگاه احديت برای بازگشت امنيت به کشور دعوت کردند.
محتشمی‌پور تاکيد کرد: در اين سفر بنا بود با آيت‌الله مکارم شيرازی نيز ديدار داشته باشيم که با مراجعه به دفتر ايشان به ما گفتند که مشکلاتی پيش آمده که امکان اين ديدار وجود ندارد؛ که ما پاسخ داديم ما منتظر خواهيم ماند ولی در نهايت گفتند امکان اين ديدار فراهم نيست و محترمانه از ما پذيرايی کردند.
وی ادامه داد: نامه‌هايی که برای علما نوشته بوديم را در دفتر ايشان توزيع کرديم و اطلاع‌رسانی لازم انجام شد.
محتشمی‌پور با اشاره به برنامه ديدار با آيت‌الله صافی گلپايگانی نيزگفت: درخواست ملاقات با ايشان را داشتيم که ايشان طی پيام عطوفت‌آميزی اعلام کردند ، سلام من را به خانم‌ها برسانيد. بنده تاکنون هرچه از دستم برآمده است انجام دادم و پس از اين نيز اقدامات لازم را انجام خواهم داد.
وی با بيان اينکه ديدار با آيت‌الله موسوی اردبيلی به علت حضور ايشان در حج امکان‌پذير نبود، گفت: اخبار کذبی که از سوی آقای روانبخش در رسانه‌های دولتی منتشر می‌شود، ناشی از نيت بد آنها است که بهترين فرزندان ايران را اغتشاش‌گر معرفی کنند.
نائب رئيس مجمع زنان اصلاح طلب يادآور شد : اين دورغ پردازی‌ها در حالی که اين طيف در زمان امام مقابل ايشان ايستاده‌ بودند وچون آن زمان نمی‌توانستند اهداف خود را پياده کنند ، امروز به سراغ ياران نزديک امام رفتند و اعلام می‌کنم که سفر ما به قم در کمال آرامش انجام شد و ساعت ۱۵:۳۰ بعدازظهر به تهران بازگشتيم.
وی با تاکيد مجدد در مورد بازداشت خود و هم‌سفران خود گفت: آقای روانبخش که اين مطالب را مطرح می‌کنند، زخم‌خورده اصلاحات هستند و بسيار متاسفيم که ايشان در لباس دين دروغ می‌گويند.
محتشمی پور در مورد اخبارحضورهمسر شهيد رجائی و شهيد باکری در اين سفر نيز گفت : همسر شهيد رجايی و همسر شهيد باکری از افتخارات ما هستند ، ولی به علت مشغله‌ها و عدم امکان ارتباط نتوانستند با ما سفر کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016