دوشنبه 1 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله يزدي در جمع خبرنگاران: موسوي دارد جوهره خود را معرفي مي‌كند، فارس

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: ميرحسين موسوي دارد جوهره خود را معرفي مي‌كند و مردم ما به اجبار به كسي راي نداده‌اند و راي همه مردم اختياري بوده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله محمد يزدي ديروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ميرحسين موسوي دارد جوهره خود را معرفي مي‌كند و نظام موظف نيست كه در‌باره سلامت انتخابات وي را قانع كند و مردم ما به اجبار به كسي راي نداده‌اند و راي همه مردم اختياري بوده است.

وي افزود: آقاي موسوي هنوز زماني‌كه صندوق‌ها باز نشده بود اعلام پيروزي كرده‌است و اين كار خلاف قوانين بود.

آيت‌الله محمد يزدي با اشاره به شرايط حساس كشور اظهار داشت: به‌حمدالله در شرايط كنوني جريان‌ها همه شفاف و روشن شده است و هر فردي كه خود را خالي از غرض‌ورزي‌هاي حزبي كرده و جريان‌ها را به‌صورت دقيق بررسي كند مي‌تواند قضاوت خوبي از شرايط كنوني كشور داشته باشد.

وي افزود: در شرايط كنوني كشور دست بيگانگان به وضوح قابل مشاهده است و كساني نيز در اين ميان وسيله و ابزار شده‌ اند.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه مقام معظم رهبري مديران كشور و نخبگان، علما و مراجع عظام تقليد اكثر قريب به اتفاق به تشخيص درستي رسيده‌اند تصريح كرد: در چنين فضايي تعدادي اندك از آدم‌هايي كه از هويت درستي برخوردار نيستند به اسم آشوب و فتنه قصد جان نظام را كرده‌اند و البته اين فتنه‌ها نيز مثل ده‌ها فتنه كوچك و بزرگ تاريخ 30 ساله انقلاب با حضور ملت مقتدر ايران خنثي مي‌شود.

آيت‌الله محمد يزدي با اشاره به برخي تجمعات و اجتماعات از سوي طلاب حوزه علميه اظهار داشت: هر تجمع و اجتماعي كه رنگ حوزوي داشته باشد، بايد علاوه بر اخذ مجوزهاي لازم از مراجع قانوني نظير فرمانداري‌ها به تائيد شوراي عالي حوزه برسد و در اين خصوص تذكرات لازم ارائه شده است.

وي در ادامه با اشاره به آشوب‌ها و اغتشاشات در كشور گفت: عدم تمكين از قانون فقط به ضرر خود اين افراد است و نظام امروز به قدري مقتدر است كه اگر كسي بخواهد در برابر نظام ايستادگي كند، نظام او را به عقب مي‌راند.

وي با اشاره به بيانات بي‌نظير مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران گفت: در اين خطبه‌هاي رهبر مقام و موقعيت ولايت فقيه در سيستم حكومت مردم سالاري ديني به خوبي مشخص شد و ما بايد اين جمله امام را به ياد بياوريم كه فرمودند تا وقتي از ولايت فقيه اطاعت كنيد به كشور آسيبي نمي‌رسد.

دبير شوراي عالي حوزه علميه قم گفت: رهبر معظم انقلاب تكليف افراد فريب خورده و كساني كه عليه اصل نظام موضع‌گيري مي‌كنند را مشخص كردند، نظام مقتدر است و مردم نيز پشتيبان اين نظام بوده و هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي در خصوص موضع‌گيري‌هاي مردم در قبال اغتشاشات و آشوب‌ها گفت: تا نظام اجازه ندهد، عامه مردم در صحنه‌هاي قهري نبايد وارد شوند، بلكه مردم بايد احساسات خود را كنترل كرده و طبق دستوراتي كه نظام خواهد داد، عمل كنند.

آيت‌الله يزدي شايعه خودكار، بيرون كردن نمايندگان كانديداها از شعب اخذ راي و غيره را از ديگر موارد مطرح شده عنوان كرد و افزود: اين مسائل نيز هيچ كدام صحت نداشته و شوراي نگهبان به صورت مستند پاسخ‌هاي لازم را آماده ارائه كرده است.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در خصوص موضع‌گيري ميرحسين موسوي و اقدامات وي پس از مشخص شدن نتيجه انتخابات اظهار داشت: ميرحسين موسوي دارد جوهره خود را معرفي مي‌كند و مردم ما به اجبار به كسي راي نداده و راي همه مردم اختياري بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016