سه شنبه 2 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شبکه خبر: دروغ پردازی های بی بی سی و دعوت به ادامه اغتشاشات

در ادامه انتقادات مقامات و رسانه نزدیک به حکومت ایران از بی بی سی فارسی، شبکه خبر هم در مطلبی به انتقاد شدید از پوشش خبری بی بی سی از اخبار روز گذشته ایران پرداخته است. در زیر متن کامل این گزارش را می خوانید:

به گزارش شبکه خبر، شبکه خبری BBC فارسی که بی تردید یکی از اصلی ترین آتش بیاران آشوب های چند روز اخیر تهران بوده است و تبلیغ علیه نظام را همواره در دستور کار خود دارد، دیروز نیز تلاش کرد با بهره گیری از شگردهای تبلیغی و تاکتیک های جنگ روانی و با پخش اخبار دروغ، بر ادامه ناآرامی ها و اغتشاشگری ها در ایران تاکید و افراد را به آشوب گری ترغیب كند.

BBC فارسی دیروز و دیشب با پخش اخبار دروغین و ساختگی و نشان دادن تصاویر ناآرامی های روزهای قبل در تهران، تلاش کرد تهران را همچنان ناآرام و درحال برگزاری تظاهرات و آشوب نشان دهد ولی اذعان شهروندان تهرانی و اعلام مراجع رسمی کشور درباره آرامش کامل تهران، بار دیگر پرده از اهداف شوم این شبکه برداشت.

این بنگاه سخن پراکنی در گزارشات دیروز و دیشب خود اعلام کرده بود، هزاران نفر در تهران تجمع برگزار کرده اند و این تجمعات به خشونت گراییده است، ولی از تلفات آنان اطلاعی در دست نیست.

BBC همچنین اعلام کرده بود،تجمعات اعتراض آمیز در تعدادی دیگر از شهرهای ایران رخ داده است که اطلاع دقیقی از چند و چون آنها نیز در دسترس نیست.

این درحالی است که فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت : با توجه به اطلاعیه های نیروی انتظامی در زمینه غیرقانونی بودن اجتماعات و راهپیمایی ها، تجمعی در شهر نداشتیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مصاحبه هایی نیز که از شهروندان تهرانی گرفته و از تلویزیون ایران پخش شد، این موضوع را کاملا تایید کرد.

با اقدامات موذیانه بی بی سی فارسی که با ادعای اطلاع رسانی لحظه به لحظه از انتخابات ایران عملا به پایگاه انتشار دروغ درخصوص وقایع ایران تبدیل شده است، اثبات شد که تحلیل کارشناسان درباره تلاش این شبکه برای براندازی نرم در ایران ، درست بوده است.

بی بی سی در این سناریو،‌ بلافاصله پس از اعلام آمارهای غیررسمی از منابع داخل ایران درباره نتایج انتخابات، پروژه تقلب در انتخابات را کلید زد و پس از این به تناوب با انتشار خبرهایی از ایران ، ‌بر حملات و تلقین تقلب در انتخابات افزود و حمله و اغتشاش و افزایش نارضایتی را دامن زند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016