سه شنبه 2 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرکوب جنون آميز رسانه ها در ايران ادامه دارد، گزارشگران بدون مرز

٣٦ روزنامه نگار زندانی در بزرگترين زندان روزنامه نگاران در جهان

سرکوب جنون‌آميز رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ايران ادامه دارد. دولت احمدی نژاد حرفه‌کاران مطبوعات داخلی و خارجی را هدف گرفته است. گزارشگر هفته نامه نيوزويک مازيار بهاری، روزنامه نگار و وب نگار ايرانی مصطفی قوانلو قاجار و روزنامه نگار مستقل فريبرز سروش به ليست ٣٣ روزنامه نگار زندانی اضافه شدند. جمهوری اسلامی ايران با ٣٦ روزنامه نگار زندانی بزرگترين زندان روزنامه نگاران در جهان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می‌کند : " مقامات دولت ايران همه امکانات خود را به کار گرفته اند تا ايران را از حضور گزارشگران خارجی و داخلی، شاهدان سرکوبی خونين خالی کنند. بازداشت گزارشگر نيوزويک پيام روشنی از وحشت آفرينی برای خبرنگاران خارجی و ايرانی است. بعد از "متهم" کردن رسانه های خارجی حال نوبت به روزنامه نگاران ايرانی رسيده است که آنها را مثل هميشه " جاسوس" معرفی کند و اطلاع رسانی و جاسوسی را همرديف معرفی کند."

بانکی مون دبير اول سازمان ملل متحد در تاريخ ٣ تيرماه با انتشار بيانيه ای مقامات رسمی ايران را فراخواند تا حقوق بنيادين مدنی و سياسی شهروندان را رعايت کنند. در اين بيانيه از جمله به محترم شمردن حقوقی مانند آزادی بيان و اطلاع رسانی و حق تظاهرات مسالمت آميز تاکيد شده است.

ماموران امنيتی – قضايی ساعت ٧ صبح اول تيرماه مازيار بهاری گزارشگر هفته نامه نيوزويک را در منزلش بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند. مازيار بهاری مستند ساز است و از سال ها پيش با اين نشريه معتبر امريکای همکاری داشته است. بنا به گفته نيوزويک اين خبرنگار هفته پيش از سوی مقامات امنيتی احضار و بازجويی شده بود.

در تاريخ اول تيرماه مصطفی قوانلو قاجار روزنامه‌نگار بسياری از روزنامه‌ها از جمله ماهنامه سپيده دانايی بازداشت و به محل نامعلومی انتقال يافته است. وبلاگ‌نويس " روزنامه نگار نو" نيز در نيمه شب و در منزلش بازداشت شده است. از سوی ديگر فريبرز سروش در تاريخ ٢٦ خرداد از سوی ماموران امنيتی شهر کرج بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است. اين خبرنگار به اتهام همکاری با راديو فردا در سال جاری مدتی را در زندان گذرانده بود.

دست کم ٢٦ روزنامه نگار از روز شنبه ٢٣ خرداد در سراسر ايران بازداشت شده‌اند. از سرنوشت ده‌ها روزنامه نگار ديگر اطلاعی در سراسر کشور در دست نيست.
با دريافت گزارش هايی از ايران گزارشگران بدون مرز بار ديگر نگرانی خود را از بدرفتاری با روزنامه نگاران دستگير شده اعلام می‌کند. بنا بر اطلاعاتی که بدست ما رسيده است روزنامه نگاران و فعالان سياسی بازداشت شده به بند ٢٠٩ زندان اوين منتقل شده اند و برای اعتراف تلويزيونی به " سازماندهی انقلاب مخملی " شديدا زير فشار شکنجه قرار دارند.

اسامی روزنامه نگاران دستگير شده از تاريخ ٢٣ خرداد ١٣٨٨
تهران: عبدالرضا تاجيک، مهسا امرآبادی، احمد زيدآبادی، کيوان صميمی بهبهانی، بهزاد باشو، سيد خليل ميراشرفی، سميه توحيدلو، محمد عطريانفر، سعيد حجاريان، محمدعلی ابطحی، سعيد ليلاز، محمد قوچانی، علی مزروعی، ژيلا بنی يعقوب، بهمن احمدی امويی، مصطفی قوانلو قاجار، مازيار بهاری
مشهد: روح اله شهوار
بوشهر: ماشالله حيدر زاده، حميده ماحوزی، امان الله شجاعی، حسين شکوهی
رشت: مجتبا ميرمحسن
کرج: فريبرز سروش


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016