شنبه 6 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجمع تشخيص مصلحت نظام از شورای نگهبان خواست با استفاده از كارشناسان با تركيب مناسب به شکایات رسیدگی کند

به گزارش خبرگزاری ها، مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح روز شنبه ۶ تیر تشكيل جلسه داده و بعد از بررسی تحولات مربوط به انتخابات اخير رياست جمهوري و تحولات پس از آن، بيانيه‌اي درباره مسائل انتخابات صادر کرده است.

از جمله نکات جالب این بیانیه عدم همسویی محتویات آن با مجموعه نظراتی است که از سوی رسانه های حکومتی و مسئولان نزدیک به دولت و رهبری ایران طی یکی دو هفته اخیر بیان شده است.

به رغم وجود تعارفات معمول، در این بیانیه اشاره ای به انقلاب مخملی، دخالت بیگانگان، آشوب طلبان، اغتشاشگران یا وابستگی آنها به نامزدهای شکست خورده به چشم نمی خورد.

در این بیانیه همچنین هرچند از نامزدها می خواهد با شورای نگهبان همکاری کنند، اما از شورای نگهبان هم خواسته تا ترکیب مناسبی برای هیئت رسیدگی به شکایات در نظر گیرد. نکته ای که با انتقادات کروبی و دیگر شخصیت ای نزدیک به اصلاح طلبان از ترکیب فعلی همسو است.

باید دید آیا تحولات روزهای آینده معانی احتمالی این بیانیه را روشن خواهند کرد؟

متن بیانیه مجمع تشخیص مصلحت نظام را در زیر می خوانید:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

مشاركت گسترده و بي‌نظير مردم در انتخابات دوره دهم رياست جمهوري، نمايشگر پيوند وثيق ملت با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و امام راحل و لبيك به رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و برگ زرين ديگري بر كارنامه درخشان انقلاب اسلامي است كه دنياي مدعي دمكراسي را به چالش كشيد و مردم‌سالاري ديني را در جمهوري اسلامي ايران به نمايش گذاشت.

مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن تشكر از حضور سرافرازانه مردم در انتخابات و از رهبري معظم انقلاب اسلامي به خاطر رهنمودهاي حكيمانه و راهگشا، صميمانه سپاسگزاري نموده و همه مردم عزيز به ويژه هواداران نامزدهاي انتخاباتي را به نصب‌العين قرار دادن فرمايشات و توصيه‌هاي معظم له دعوت و موارد زير را نيز توصيه مي‌نمايد:

1- بهترين و مناسب‌ترين راه براي حل منازعات و اختلافات و شبهات را تمكين در برابر قانون و پيگيري امور تا حل مسائل از طريق مجاري مربوطه دانسته و همگان را دعوت به آن مي‌نمايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


2- شوراي محترم نگهبان در جهت رسيدگي دقيق و خداپسندانه به كليه شكايات و اعتراضات و پاسخ به شبهات با توجه به موافقت رهبر معظم انقلاب در جهت تمديد مهلت رسيدگي و استفاده از كارشناسان با تركيب مناسب و تاكيد معظم‌له بر ايجاد اعتماد لازم در جامعه، توصيه موكد مي‌نمايد.

3- از كليه نامزدهاي انتخاباتي مي‌خواهد نهايت همكاري را با شوراي محترم نگهبان معمول داشته و با بهره‌گيري از اين فرصت مناسب و فضاي ايجاد شده، مدارك و شواهد خويش را براي رسيدگي همه جانبه و دقيق به آن شورا ارائه دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016