سه شنبه 9 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباح يزدي: در هنگام چنين ابهام‌هايي بايد چشممان به دست رهبر باشد! ایرنا

قم (یک تیر)- رييس مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني‌(ره) گفت: مردودشدن صاحبان قدرت و عزت در امتحان الهي، سقوط آنها از فراز قله به ته دره را در پي دارد.

به گزارش ايرنا ، آيت‌الله "محمدتقي مصباح يزدي" روز دوشنبه در ديدار با جمعي از فرماندهان، درجه‌داران و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، حوادث پس از انتخابات را امتحان الهي دانست و گفت: از تحول‌ها و تزلزل‌ هاي پيش آمده نگران نباشيد وبدانيد که خدا، عالم را براي امتحان آفريده است و بي گمان کساني که در اين امتحان سربلند نيستند و رفوزه مي‌شوند، به ته دره سقوط خواهند کرد.

آيت‌الله مصباح بااشاره به عوامفريبي‌ برخي افراد در تبليغات انتخابات گفت: اگر هفتادميليون نفررا فريب دهيد، خدا را نمي‌توانيد فريب دهيد و بايد توجه داشته باشيد که با خدا يک رو باشيد.

استاد درس خارج فقه حوزه علميه قم خطاب به کساني که گفتند "ولايت فقيه را در حد قانون اساسي قبول داريم"، گفت: چطور وقتي کارتان گير مي‌کند از مقام معظم رهبري مي‌خواهيد تا از قدرت ولايت فقيه براي حل مشکلتان استفاده کند.

رييس مؤسسه امام خميني‌(ره) قم اضافه کرد: شما ولايت فقيه را قبول نداريد، اما رهبر معظم انقلاب، بزرگواري نمودند و با استفاده از قدرت ولايت فقيه، مسائل شما را حل کردند.

آيت‌الله مصباح يزدي خطاب به کساني ‌که درنطق انتخاباتي خود مي گفتند"به خاطر اينکه شوراي نگهبان را قبول نداريم ، قانون اساسي را تغيير مي دهيم"، گفت: بايد پاي امتحان وسط بيايد تا معلوم شود هرکه در او غش باشد.

وي گفت: خداي متعال انسانها را رها نکرده ، پاداش و کيفر فقط براي عالم آخرت نيست و بخشي از آن در اين عالم ظهور پيدا مي‌کند.

اين استاد برجسته حوزه علميه قم با بيان اين‌که خداوند اين عالم را خلق کرد تا انسانها را بيازمايد، گفت: خداوند متعال هرکسي را به اندازه توان، فهم و اندوخته‌‌هايش آزمايش مي‌کند.

آيت‌الله مصباح يزدي شرط آزمايش را ابهام مسايل دانست و گفت : اگر ابهامي درکار نباشد هيچ امتحاني صورت نمي گيرد و اگر قرار باشد همه چيز روشن باشد، اين ديگر امتحان نيست.

وي اضافه کرد: هيچ انساني نيست که در اين عالم پا به دايره تکليف بگذارد و امتحان نشود، هر کس کلاسش بالاتر باشد امتحانش هم دشوارتر و روزي که سقوط کند،‌ عقوبتش سخت‌تر است.

استاد درس خارج فقه حوزه علميه قم افزود: کسي که يک پله بالا برود وقتي بيفتد زود جبران مي‌کند اما کسي که از سر قله سقوط کند ديگر چيزي از او باقي نمي‌ماند که جبران کند.

رييس مؤسسه امام خميني‌(ره)بابيان اين‌که برخي امتحانهاي الهي نقطه عطف زندگي است،به داستان زبير اشاره کرد و با بيان اين‌که پيامبر براي شمشير زبير دعا کرده بود،گفت: وسوسه رياست و قدرت او را گرفت و وقتي پاي حکومت بصره به ميان آمد و در مقابل درخواست او حضرت علي (ع) مقاومت کرد، بيعت خود را با او شکست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


استاد برجسته حوزه علميه قم افزود: کساني که قدرت، عزت و محبوبيت داشتند و خدماتي به اسلام انجام داده بودند، آنجايي که در امتحان مردود مي‌شوند از قله به ته درّه سقوط مي‌کنند.

آيت‌الله مصباح يزدي اظهار داشت: خداوند براي کساني که ايمان به او دارند و راه درست را انتخاب مي‌کنند، لطف خاصي در نظر گرفته است.

وي با بيان اين‌که خدا همواره کمک‌هاي خاص خود را به انقلاب اسلامي ايران و حزب الله لبنان مبذول مي‌دارد، اظهار داشت: اگر در راه بندگي خدا تلاش کرديد و کوتاهي نکرديد، حتي اگر کم آورديد، غصه نخوريد، زيرا خدا به شما از جايي کمک مي‌رساند که فکرش را هم نمي‌کنيد.

وي اضافه کرد:اگر کسي در امتحان الهي موفق شد و رابطه‌اش را با خدا درست کرد، خدا به او عزت مي‌دهد مانند رهبر معظم انقلاب که از لحاظ فراست، تدبير، عزت، محبوبيت ومديريت هم اکنون شخص اول جهان است.

رييس مؤسسه امام خميني‌(ره) اضافه کرد:رهبر معظم انقلاب از نعمت‌هاي بسيار بزرگي است که خداوند متعال به ما داده و در هنگام چنين ابهام‌هايي بايد چشممان به دست او باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016