پنجشنبه 18 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت هنگامه شهيدی و جوابيه وی به روزنامه کيهان قبل از بازداشت، سحام نيوز

خانم شهيدی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی استان تهران از روز سه شنبه ۹ تير در بازداشت به سر می برد. قابل ذکر است روزنامه کيهان اتهامی را به وی وارد نموده بود و چون اين روزنامه جوابيه خانم شهيدی را درج ننموده است، حزب اعتماد ملی اين جوابيه را به اطلاع عموم می رساند.

بنام خدا
مدير مسئول محترم روزنامه کيهان
بازگشت به گزارش مندرج در شماره ۱۹۳۹۰ مورخ ٣٠/٠٣/١٣٨٨ ذيل عنوان " همکاری تنگاتنگ ستاد سبز پوشان و شبکه های ماهوراه ای وابسته به سيا" (صفحه دوازدهم)، شايسته است برابر قانون مطبوعات توضيحات ذيل را منتشر فرماييد.
۱-اينجانب هرگز خبرنگار هيچ شبکه خبری و ماهواره ای خارجی نبوده و نيستم؛ و به رغم احترامی که برای جناب آقای مهندس مير حسين موسوی قائل هستم، هيچ گونه عضويت و همکاری با ستاد ايشان نداشته ام . برای مزيد اطلاع شما و خوانندگان محترمتان تاکيد می کنم که تا اين لحظه عضو حزب اعتماد ملی هستم و به عنوان مشاور بانوان جناب آقای کروبی فعاليت سياسی و انتخاباتی خود را دنبال می کنم.
۲-تلاش آن روزنامه که با اموال عمومی اداره می شود، برای پرونده سازی و انتصاب فرزندان اين مرز و بوم به بيگانگان و معرفی آنها به عنوان عوامل سرويس های اطلاعاتی، موضوع جديدی نيست، از اين رو ضمن هشدار و يادآوری "روز حساب"، اميدوارم از قادر متعال و مردم شريف ايران به خاطر اين رويه غير قانونی و مغاير با اصول اخلاقی و اسلامی، طلب عفو کنيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۳- رويکرد اخير روزنامه کيهان در مغايرت آشکار با منويات مقام رهبری که فرمودند در اين انتخابات همه کانديداها فرزندان انقلاب بوندند و رقابت در چارجوب سليقه های درون نظام انجام شد و ... می باشد. بنده به عنوان يک فعال سياسی- اجتماعی قادر به درک رويه روزنامه کيهان نيستم. شما چگونه و با چه هدفی در تلاش هستيد تا ستاد های انتخاباتی و فرزندان اين سرزمين را عامل بيگانگان معرفی کنيد؟ با کدام حجت شرعی اينگونه بی پروا به افراد تهمت می زنيد؟
۴- در مورد آنچه که ارايه گزارش از "اوضاع سياه تهران" به اينجانب نسبت داده شده است، نکات ذيل قابل توجه می نمايد: اول: روزی که از شبکه فارسی بی بی سی صدای من پخش شد، اوضاع و نحوه برخورد ماموران و افراد لباس شخصی با مردم معترض به نتيجه انتخابات، به قدری نامناسب و تألم برانگيز بود که احساسات هر ناظری را جريحه دار می کرد؛ بنده نيز به عنوان يک بانوی محجبه ايرانی که فقط ناظر عبوری صحنه بودم از ضرب و شتم بی نصيب نماندم.
دوم: اينجانب تا اين لحظه از انتصاب شبکه فارسی بی بی سی به سرويس اطلاعات امريکا (سازمان سيا) بی اطلاع بوده و هستم و آن روزنامه محترم هم تاکنون اسناد و مدارک تاييد کننده اين ادعا را ارايه نکرده است.
سوم: بر اساس قانون موجود کشور، ممنوعيتی برای مصاحبه با شبکه های خبری و ماهوراه ای وجود ندارد. شاهد مثال اين ادعا،مصاحبه های متعددی است که مقامات رسمی کشور با انواع و اقسام شبکه های خبری خارجی انجام می دهند. در مورد شبکه فارسی بی بی سی که اين روزها عامل استعماری و ... معرفی می شود، شاهد مصاحبه عضو ستاد انتخاباتی آقای احمدی نژاد با آن بوده ايم. دليل ديگر عدم منع قانونی شبکه های خبری خارجی، صدور مجوز حضور و فعاليت بسياری از آنها در کشور است.
چهارم: در مورد تعداد معترضان به نتيجه انتخابات، حضور جمعيت ميليونی در حد فاصل ميدان انقلاب تا آزادی در روز دوشنبه به خوبی گويای صحت ادعای مطرح شده می باشد؛ ضمن اين که مستندات و فيلم های موجومد هم بر صدق اين سخن دلالت دارد.
پنجم: بنده به عنوان يک ايرانی مسلمان، معتقد و متعهد به قوانين و مبانی جمهوری اسلامی پس از بيانات مقام رهبری در خطبه های نماز جمعه به عنوان فصل الخطاب مناقشات انتخاباتی، از حضور و مشارکت در هر گونه اقدام اعتراض آميز صرف نظر کرده و مصلحت نظام و کشور را در پيگيری موضوع از مجاری قانونی و به دور از جنجال آفرينی می دانم.
۵- در خاتمه بايد خاطر نشان شوم که اينجانب عضو خانواده ای هستم که دو تن از عزيزان و فرزندان خود را تقديم انقلاب اسلامی کرده است؛ و خودم نيزبه مبانی اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی به طور کامل معتقد و پايبند هستم. از همين روی به رغم وجود فرصت های متعدد برای مهاجرت به ساير کشورها، ترجيح داده و می دهم تا در ايران اسلامی و در چارچوب قوانين آن به عنوان شهروندی مسلمان ادامه زندگی دهم.

هنگامه شهيدی
هشتم تير ۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016