پنجشنبه 18 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام حزب سبز‌های سوئد به مناسبت ۱۸ تير

امروز حکومت ايران با سنگدلی تمام اعتراض‌های مردمی را سرکوب می‌کند، ولی‌ روزی خواهد رسيد که پرچم آزادی در ايران و تهران به اهتزاز در خواهد آمد.
ده سال پيش در نهم جولای (هجدهم تير ۱٣۷٨)، اعتراض دانشجويان در ايران با ضرب و شتم، خشونت، و به عبارتی سرکوب روبه‌رو شد. چندين دانشجو در آن روز، ‌همچنان که در اعتراض‌های چند هفته‌ی اخير ديديم کشته شدند، و تعدادی دستگير و به چند سال زندان محکوم شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امروز حکومت اسلامی، سنگدلانه اعتراض‌های مردمی را سرکوب می‌کند، ولی‌ روزی خواهد رسيد که پرچم آزادی در ايران و تهران به اهتزاز در خواهد آمد.
سرکوب اعتراض‌های مسالمت‌آميز در درازمدت ممکن نيست و بالاخره به پيروزی منتهی خواهد شد.
جنبش سبز‌های سوئد و تمام دنيا از مبارزات دانشجويان و مردم ايران برای دمو کراسی و عدالت حمايت می‌کند.
ما از مبارزه‌ی مسالمت‌آميز و مداوم، برای تحقق جامعه‌ای که در آن انتخابات آزاد، عادلانه و دمکراتيک باشد حمايت می‌کنيم.
در طول بيش از دو هفته از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری در ايران، چندين نفر به وسيله‌ی پليس و نيروی انتظامی اين کشور کشته و خيلی‌ها مجروح و بازداشت شدند. آزادی‌خواهی مردم در درازمدت هرگز نمی‌تواند سرکوب شود. دانشجويان هميشه پيشقراول مبارزه برای آزادی، حقوق بشر و دمکراسی بوده‌اند. حزب سبز‌های سوئد با تمام توان از مبارزات مسالمت‌آميز برای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر در ايران حمايت می‌کند.
ما هرگز از ياد نخواهيم برد آنانی‌ را که زندانی شده‌‌اند. برای آزادی آن‌ها از هيچ کوششی دريغ نخواهيم کرد.
اعتراض های مردمی در ايران آشکارا نشان داد که ارتباطات اجتماعی، ديجيتالی و رسانه‌ای چه امکاناتی تازه‌ای فراهم کرده و استفاده خلاقانه از اينترنت، فيس بوک و تويتر چه نقشی‌ در مبارزه برای دمکراسی به‌وجود آورده است.
ما می‌خواهيم که رژيم ايران به حقوق بشر و دمکراسی‌ احترام بگذرد. فقط انتخابات آزاد و احترام به حقوق بشر می‌تواند يک جامعه و محيط زيست پايدار به‌وجود بياورد.

حزب سبز‌های سوئد

برگردان از: مقصود رنجبر (از اعضای حزب سبزها)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016