چهارشنبه 24 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جوابيه خبرنگار اخراج شده از منزل خانواده سهراب اعرابي

خانواده محترم اعرابي! خبرنگار خبرنگار است، فرهاد رجبعلي


قصد نوشتن توضيحات بيشتر در باب رفتار شب گذشته بستگان سهراب اعرابي نداشتم و تنها به خبري كوتاه بسنده كردم اما خبر تكذيب خانواده اعرابي مرا بر آن داشت تا توضيحاتي در اين باب ارائه كنم كه مي‌دانم قطعا به سود دشمنان اصلي اطلاع‌رساني و ملت ايران تمام خواهد شد و متاسفانه چاره‌اي هم نديدم.

به واقع تكذيب اخراج بنده با توجه به بي‌احترامي‌هاي شب گذشته بستگان متوفي به هيچ عنوان غير منتظره نيست؛ قطعا ايشان بعد از گذشت هيجان ناشي از حضور آقاي موسوي و خانم رهنورد پنداشته‌اند كه چه بي‌احترامي‌ها كرده‌اند با يك خبرنگار، اما براي تنوير افكار عمومي چند نكته لازم است.

متاسفانه بستگان سهراب اعرابي به محض ورود بنده به منزل كارت شناسايي بنده را طلب كردند و با توجه به اينكه مشخصات خود را كامل در اختيارشان قرار دادم و كارت مرا نيز به دقت بررسي كردند كه متعلق به كدام روزنامه كشور هستم اما كساني كه خود را عمو و پسر عمو و همچنين دايي متوفي معرفي كردند، روزنامه محل خدمتم را با يكي از روزنامه‌هاي وابسته به دولت اشتباه گرفتند و مانع از انجام كارم در داخل منزل شدند.

هر چه تلاش كردم توضيح دهم كه اساسا روزنامه‌ام تعلقي به دولت ندارد ولي متاسفانه عصبانيت بستگان خانواده اعرابي به حدي بود كه حاضر به توضيح بيشتر نبودند و در نهايت توسط كسي كه خود را پسرعموي مرحوم اعرابي معرفي كرد به بيرون از خانه هدايت شدم.

متاسفانه جريانات فرصت طلب و اقتدارگرا كه عامل اصلي مرگ سهراب اعرابي هستند از توضيحات فوق نهايت بهره را خواهند برد اما چه چاره از اطلاع رساني شفاف كه جز اين گريزي نيست و لازم است تا خانواده محترم اعرابي با توجه به حساسيت وضعيت و اينكه امكان دارد در روزهاي آينده نيز خبرنگاراني جهت تهيه گزارش و خبر مراجعه كنند، بستگان و دوستان و آشنايان را نسبت به برخورد با خبرنگاران توجيه نمايند تا همانند برادر مرحوم اعرابي پس از برخورد زننده با خبرنگار عكاس يك روزنامه قديمي در تهران كه برايش توضيح كامل دادم كه بستگانش با بنده چه كردند، مجبور به عذرخواهي نشود.

بنده در تمام مدت حضورم در منزل اعرابي به هر دوست و آشنا و فاميل مجبور شدم كارت شناسايي خود را نشان دهم و به كمال توضيح دهم تك به تك. اما به تمسخر نيز گرفته شدم كه "آقا از اين كارت‌ها زياد است" و يا اينكه اصلا چنين روزنامه‌اي را تا به حال در كيوسك روزنامه فروشي‌ها نديده‌اند.

ابعاد غفلت به حدي بود كه شگفت زده مانده بودم كه به شوخي مي‌ماند بيشتر ولي متاسفانه واقعيت داشت. و در نهايت كسي كه خود را عموي سهراب اعرابي معرفي كرد ادعا كرد كه صاحب خانه است و اختيار دار و علاقه‌اي ندارد بنده به شخصه عكاسي نمايم كه در نهايت حتي نتوانستم يك فريم از داخل منزل خانواده اعرابي بگيرم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنده ضمن ابراز تاسف از مرگ جوان 19 ساله خانواده محترم اعرابي، از اين خانواده محترم استدعا دارم نسبت به برخورد با خبرنگاران تجديد نظر نموده و نيز سعه صدر بيشتري داشته باشند كه خبرنگاران صرفا از براي اطلاع رساني حاضر مي‌شوند و لاغير. حتي بنده بر اين اعتقادم كه اگر متعلق به جناح اصولگرا نيز مي بودم چه عيب داشت اگر از مراسم گزارش تصويري تهيه مي‌كردم.

حرف آخر اينكه خبرنگار، خبرنگار است و چپ و راست ندارد و هر آنچه مي‌بيند بايد گزارش كند؛ ولو اينكه علي رغم ميل باطني‌اش به ضرر سوژه خبري تمام شود. اين رسالت خبري ست و اميدوارم خانواده محترم اعرابي اين مهم را درك نمايند و از انتشار خبرم خشمگين نشوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016