پنجشنبه 25 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک نماينده مجلس: هاشمي مراقب سوء استفاده دشمنان ازموضع گيري هايش باشد، ایرنا

يک نماينده مجلس هشتم: هاشمي مراقب سوء استفاده دشمنان از سخنان و موضع گيري هايش باشد که آنان براي نظام دندان تيز کرده اند.

محمد کريم شهرزاد در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا گفت: سخنان هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي نماز جمعه هفته جاري به عنوان خطيب زير ذره بين دلسوزان نظام همچنين معاندان داخلي و خارجي است.

وي افزود: پس از سکوت يک ماهه، موضع گيري هاشمي رفسنجاني براي همه جريان ها و طيف هاي فکري و سياسي به ويژه آنها که وحدت ملت را نشانه گرفته اند، بسيار مهم است.

عضو شوراي مرکزي فراکسيون اصولگرايان مجلس اظهار داشت: هاشمي هم از نظر شخصيت حقوقي و هم شخصيت حقيقي جايگاه ويژه اي در نظام دارد؛ چرا که ايشان از پيشکسوتان و پايه گذاران انقلاب اسلامي، ياران حضرت امام خميني(ره) و ياران قديمي رهبر معظم انقلاب هستند.

وي گفت: وي در تاسيس نظام نقشي موثر ايفا کرد و همواره در مجلس شوراي اسلامي و دفاع مقدس و همه فراز و نشيب هايي که نظام داشته، هاشمي رفسنجاني هم حضور داشته است.

شهرزاد افزود: هاشمي رفسنجاني در سال هاي مبارزه و پس از پيروزي انقلاب اسلامي با ويژگي هايي نظير تفکر فراجناحي، عنايت به وحدت جامعه اسلامي، هوشياري و کياست در تجزيه و تحليل مسائل داخلي، منطقه اي و بين المللي و از همه مهم ترولايت مداري شناخته شدند.

اين نماينده اصولگرا اظهار داشت: هاشمي رفسنجاني همواره از نظر شخصيت حقوقي جايگاهي داشته است که بارها و بارها انقلاب اسلامي را از فراز و نشيب ها به سلامت عبور داده است.

عضو شوراي مرکزي فراکسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به نامه اي که هاشمي رفسنجاني پيش از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري به مقام معظم رهبري نوشت، يادآور شد: ادبيات و موضع گيري اين نامه و حمايت صريح هاشمي از رقيب احمدي نژاد و تخريب رييس دولت، از کم لطفي هاي ايشان بود که خاطر بسياري از دلسوزان نظام و ارادتمندان ايشان را مکدر کرد.

وي گفت: اين در حالي بود که انتظار يک موضع بي طرف و منصفانه از شخصيتي مثل هاشمي رفسنجاني در انتخابات مي رفت و اين نامه غير منتظره بود.
شهرزاد با تاکيد بر اين که سخنان مقام معظم رهبري درباره اتفاقات و حوادث بعد از انتخابات، به عنوان نقشه راه و فصل الخطاب براي همه است، گفت: در حال حاضر انتظار اين است که وي موضوع تقلب در انتخابات رياست جمهوري و انحراف از مسيرهاي قانوني را با قاطعيت، صراحت و شفافيت محکوم کند.
وي افزود: چنين موضع گيري به وحدت و ثبات در جامعه و دفاع از حقايق مي انجامد.

نماينده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: هرگز در انتخابات هاي انجام شده در نظام جمهوري اسلامي تخلف تعيين کننده اي انجام نشده است و آقاي هاشمي رفسنجاني که با همين فرايند به مجلس شوراي اسلامي، رياست جمهوري راه يافتند بهتر از هر کسي اين موضوع را درک مي کنند.

وي تصريح کرد: کساني که موضوع تقلب را پس از انتخابات اخير مطرح کردند به خود جفا، به مردم اهانت و به نظام خيانت کردند. چرا که طرح اين موضوع و پي گيري آن از راه هاي غير قانوني سرمايه عظيمي را که مردم با حضور 40 ميليوني و نصاب 85 درصدي براي نظام ايجاد کردند، در ايران و عرصه بين المللي مخدوش کردند.

شهرزاد در گفت و گو با ايرنا اضافه کرد: دشمنان نظام جمهوري اسلامي از حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوري سوء استفاده بسيار کردند و انتظار اين است که هاشمي رفسنجاني به عنوان تذکر به مسببان اين ماجرا، به ويژه مير حسين موسوي گوشزد کند که انتخابات در صحت و سلامت کامل برگزار شد.

وي افزود: ايشان بايد تصريح کند اگر بحثي در انتخابات وجود داشت بايد در چارچوب قوانين اسلامي و قوانين موضوعه دنبال مي شد و اگر کسي بخواهد نسبت به قوانين کشور بي اعتنا باشد در آغاز راه ديکتاتوري قرار گرفته است.

شهرزاد اظهار اميدواري کرد: با موضع گيري رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، صف مردم که متعهدانه پاي صندوق راي آمدند اما به مير حسين موسوي راي دادند از صف دشمنان داخلي و خارجي نظام جدا شود و شخص موسوي تنبه پيدا کند و در مسير انقلاب و چارچوب قوانين قرار بگيرد.

وي گفت: انتظار ديگر از هاشمي رفسنجاني اين است که با شدت و قاطعيت جريان هاي برون مرزي معاند و مداخله جو را محکوم کند.

عضو شوراي مرکزي فراکسيون اصولگرايان در بخش پاياني سخنانش از رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام خواست يک بار براي هميشه اين بحث را در جامعه مطرح کند که حساب مسئولان از فرزندان و ديگر بستگان آنها جدا است .

وي گفت:‌ سخنراني هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران در هفته جاري فرصتي است تا ايشان با صراحت اعلام کند که مراجع قانوني مي توانند هر سوء استفاده يا تخلف ديگر منتسب به بستگان و فرزندان مسئولان را در چارچوب قانون دنبال و رسيدگي کنند.

شهرزاد تاکيد کرد: خطيب جمعه تهران بايد حمايت قاطع خود را از مواضع رهبر انقلاب، به عنوان فصل الخطاب اعلام کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو شوراي مرکزي فراکسيون اصولگرايان مجلس يادآور شد: هاشمي رفسنجاني، بعد از انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري در سال 84 اشتباه کرد و انتخابات را زير سئوال برد. اين اختلاف نظر در چهار سال گذشته ادامه يافت.

وي با اشاره به تاثير گذاري هاشمي رفسنجاني در مراجعي همچون مجمع تشخيص مصلحت نظام، مرکز تحقيقات استراتژيک، دانشگاه آزاد اسلامي، احزاب کارگزاران و اعتدال و توسعه گفت: عدم همکاري صميمانه هاشمي رفسنجاني با دولت نهم، ضررهاي زيادي را به نظام، دولت و جامعه وارد کرد.

شهرزاد افزود: خيلي از دلسوزان نظام، وقتي صندلي خالي رييس جمهور را در مجمع تشخيص مصلحت نظام مي بينند، از صميم قلب افسرده مي شوند. هاشمي رفسنجاني بايد بعد از انتخابات 84 با سعه صدر و بزرگواري برخورد مي کردند و حد اقل يک تبريک به رييس جمهور مي گفتند.

وي با اشاره به تاييد مکرر رييس دولت نهم از سوي مقام معظم رهبري گفت: کمترين انتظار از هاشمي رفسنجاني اين بود که همکاري صميمانه اي با دولت داشته باشند تا پيشرفت امور کشور را تسريع ببخشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016