شنبه 27 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عفو بين الملل خواستار آزادی شادی صدر شد، راديو فردا

سازمان عفو بين الملل خواستار آزادی فوری شادی صدر، روزنامه نگار و فعال حقوق زنان شد که در مسير شرکت در نماز جمعه تهران در ۲۶ تيرماه توسط عوامل لباس شخصی مورد حمله قرار گرفت و بازداشت شد.

در بيانيه عفو بين الملل آمده است که خانم صدر را به زور به سمت خودرويی برده‌اند، به طوری که مانتو و روسری وی از تنش کنده شده است. وی همچنين با باتوم مورد حمله قرار گرفته است.

ملکوم اسمارت مدير بخش خاورميانه و آفريقای شمالی اين نهاد مدافع حقوق بشر با اشاره به دستگيری خانم صدر گفت که اين عملی خودسرانه و خشونت آميز بود و هيچ توضيحی در مورد علت دستگيری شادی صدر داده نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: « حتی کسانی که خانم صدر را بازداشت کردند کارت هويت خود را نيز نشان ندادند.»

پيشتر، حسين نيلچيان، همسر شادی صدر، در گفت‌وگو با راديوفردا ضمن تأييد اين خبر گفت که يکی از همراهان خانم صدر به صورت تلفنی به وی خبر داده است که اين وکيل دادگستری بازداشت و به وسيله يک خودروی پژو [به محلی نامعلوم] انتقال يافته است.

آقای نيلچيان همچنين در اين زمينه گفت که در مورد محل انتقال خانم صدر چيزی اعلام نشده، اما حدس وی اين است که خانم صدر را به زندان اوين منتقل کرده‌اند.

آقای نيلچيان در توضيح اين ماجرا گفت که عواملی که به بازداشت خانم صدر اقدام کرده‌اند ظاهراً احضاريه يا حکمی به همراه نداشته‌اند. وی گفت که اين عوامل لباس شخصی بوده‌اند.

وی افزود که در محلی که خانم صدر و همراهانش حضور داشته‌اند درگيری خاصی رخ نداده و خانم صدر در حالی بازداشت شده است که در حال حرکت به سمت محل برگزاری نماز جمعه بوده است.

آقای نيلچيان اضافه کرد که در اين اتفاق تنها خانم صدر بازداشت شده و ديگر همراهان وی جلب نشده‌اند.

بازداشت خانم صدر در حالی صورت گرفته است که در رويدادهای پس از انتخابات رياست جمهوری خرداد ۸۸، شماری از روزنامه‌نگاران و وکلای دادگستری بازداشت شده‌اند و تاکنون از اتهامات اين افراد و نيز احتمال آزادی آنان اطلاعی در دست نيست.

اين تعداد تنها بخشی از صدها معترض و فعال سياسی و اجتماعی هستند که در واکنش به اعتراض‌های اخير به نتايج انتخابات رياست جمهوری توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016