جمعه 2 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دعوت به حضور فعال در روز جهانی اقدام در دفاع از حقوق بشر مردم ايران، اعلاميه مشترک شش حزب و سازمان سياسی

فعالان و سازمان های بين المللی حقوق بشر با انتشار فراخوان مشترک، روز سوم مرداد ماه را روز جهانی اقدام در دفاع از حقوق بشرمردم در ايران اعلام کرده و در اين روز برای ابراز همبستگی جهانی با حقوق شهروندی مردم در ايران دست به تظاهرات خواهند زد.
در شرايطی که جريان حاکم بر ايران با کنترل و مسدود کردن منابع اطلاع رسانی و امنيتی کردن فضای سياسی کشور می خواهد مبارزان راه آزادی، دمکراسی و عدالت در ايران را در سکوت سرکوب کند، صدای اعتراض آنان عليه استبداد را پشت ديوارهای زندان ها خاموش سازد و نگذارد جهان از آنچه که در ايران می گذرد باخبر شود، فراخوان و اقدام فعالان و سازمان های بين المللی حقوق بشر فرصت مناسبی برای بازتاب رفتارحکومت با مخالفان و رساندن صدای اعتراض مردم ايران به گوش جهانيان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايرانيان برونمرز از روز ۲۲ خرداد ماه تا کنون پشتيبانی و همبستگی کم نظيری برای بازتاب جنبش اعتراضی مردم ايران عليه حکومت نشان داده اند. دراين چند هفته ايرانيان آزاديخواه و جوانان مبارز در پاريس، کلن، برلن، فرانکفورت، لندن، استکهلم، نيويورک، لس آنجلس، کپنهاک، لاهه، بروکسل و...با برپايی اجتماعات و برگزاری تظاهرات چند هزار نفری نگاه نهادهای بين المللی، رسانه ها و افکار عمومی را به رويدادها و پيکاری که عليه استبدادگران در ايران جريان دارد، جلب کرده اند.
روز سوم مرداد فرصت مناسبی است برای تداوم و گسترش اقداماتی که تا به حال انجام گرفته و کاربست ابتکاراتی که کارآيی کارزار ما برای جلب همبستگی افکار عمومی، نهاد های بين المللی و اعمال فشار بر دولت ها را بيشتر می کند. اين روز فرصتی است که به گوش نهادهای بين المللی و دولت ها برسانيم که حکومت در ايران مشروعيت ندارد، مردم ايران تغييرمی خواهند و برای تغييرمبارزه می کنند.
انتظار ما از جهانيان برای پشتيبانی از مبارزه مردم ايران ، محکوم کردن جمهوری اسلامی به خاطر نقض رعايت حقوق بشردر ايران ، دفاع از آزادی بدون قيد و شرط همه زندانيان سياسی، انتظاری برحق و انسانی است. اما ما زمانی می توانيم شاهد همبستگی ميليونی باشيم که مردم جهان در سطح وسيع تری از حقايق جاری در کشور ما باخبر و با درد ما آشنا شوند. مردم جهان بايد بدانند حرکت مسالمت آميزايرانيان برای تحقق حقوق انسانی و اجتماعی شان با خشونت، زندان، شکنجه و گلوله پاسخ داده می شود. جهانيان بايد بدانند خون ندا آقا سلطان، سهراب اعرابی، شيلرخضری، کيانوش آسا، يعقوب بروايه و... نه از روی تصادف و به دست اين و آن بسيجی خودسر، بلکه آگاهانه و به دستور خامنه ای رهبر حکومت اسلامی ، به قصد خاموش کردن جنبش اعتراضی، ارعاب مردم و نسل جوان کشور ريخته شد.
روز سوم مرداد فرصتی است که به موج جمعيت راهپيمايان واعتراض کنندگان بپيونديم و به همگان ندا دهيم ما همه از يک پيکريم و بر اين ارزش انسانی باور داريم که : "چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار."
در هر کجا که هستيم روز سوم مرداد، خواست ودرد مشترکمان را پرطنين ترفرياد کنيم و بدانيم که آينده از آن آزاديخواهان است.

حزب دموکرات کردستان ايران
حزب کومه له کردستان ايران
سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران
سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)
شورای موقت سوسياليست های چپ ايران
شورای هماهنگی جنبش جمهوريخواهان دمکرات و لائيک ايران

چهارشنبه ٣۱ تير ۱٣٨٨ - ۲۲ ژوئيه ۲۰۰۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016