شنبه 3 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کامبيز روستا درگذشت، راديو بين المللی فرانسه

ناصر اعتمادی - دکتر کامبيز روستا در سحرگاه ٢٥ ژوئيه ٢٠٠٩ پس از ماه ها جدال طاقت فرسا با بيماری سرطان ريه در بيمارستانی در شهر برلين چشم از جهان فروبست.

کامبيز روستا در سال ١٩٣٩ ميلادی در تهران و در خانواده ای با گرايش های سوسياليستی متولد شد : پسر عموی پدری او، رضا روستا، عضو گروه پنجاه و سه نفر و از بانيان حزب تودۀ ايران بود که بر نخستين تمايلات سياسی و اجتماعی کامبيز روستا اثر گذاشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کامبيز روستا، در اوايل دهۀ ١٩٦٠ به اتريش سفر کرد و در سال ١٩٧١ از دانشگاه "گراتز" اين کشور ديپلم دکتری در رشتۀ علوم سياسی گرفت. در اين سال ها کامبيز روستا به طور همزمان از رهبران شناختۀ شدۀ "کنفدراسيون دانشجويان ايرانی خارج از کشور" و "جبهۀ ملی ايران- بخش خاورميانه" بود که نقش مهمی در پيدايش سازمان های جديد سوسياليستی در ايران داشت.

دو ماه پيش از پيروزی انقلاب ١٣٥٧ کامبيز روستا به ايران بازگشت و همزمان با تدريس در دانشگاه های مختلف کشور، نشریۀ "نافرمان" را منتشر نمود. سپس به سازمان "اتحاد چپ" پيوست و به همين عنوان چند ماهی نيز به عضويت شورای ملی مقاومت ايران که به تازگی در تبعيد داير شده بود درآمد.

از جمله آخرين تلاش های سياسی کامبيز روستا در دومين دورۀ تبعيدش ايجاد "شورای موقت سوسياليست های ايران" به همراه تنی چند از فعالان قديمی هم نسلش بود.

در چهل سال اخير کامبيز روستا آثار بسياری اعم از ترجمه و تأليف – و غالباً با نام مستعار - در زمينۀ ادبيات سوسياليستی منتشر کرد. يادش گرامی باد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016