دوشنبه 5 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو وزارتخانه بی وزیر: محسنی اژه ای برکنار شد، صفار هرندی استعفا داد!

در حالی که عصر روز یکشنبه خبرگزاری فارس گزارش داده بود که محمدحسين صفارهرندی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات توسط احمدي نژاد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عزل شدند خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، از قول یک مقام مسؤول تنها خبر برکناري وزير اطلاعات و تعيين سرپرست براي اين وزارتخانه را تاييد کرد و شايعات منتشر شده درباره ساير وزرا را تاييد نکرد. قبلا اخباری از برکناری محمد جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی نیز منتشر شده بود.

اما بعدتر خبرگزاری فارس خبر از استعفای محمد حسين صفار هرندي داد و متن استعفانامه وی را خطاب به احمدی نژاد منتشر کرد:

بسم‌الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي رئيس‌جمهور
با سلام

در پي ابلاغ شفاهي حكم جنابعالي مبني بر بركناري اينجانب و معرفي سرپرست وزارت‌خانه كه خبر آن روي شبكه ويژه خبري دولت و ديگر سايت‌هاي اطلاع‌رساني منعكس شد، خرسند شدم كه شانه‌هاي ضعيفم از زير بار مسئوليت سنگين اين امانت بزرگ رها شده است، اما گويا محظور از نصاب افتادن دولت، موجب توقف اين حكم گرديد.

اكنون با تأسف از قضاياي اخير كه موجب وهن دولت محترم شد، بي‌اعتنا به اخبار حاشيه‌اي، ابلاغ نخست را جدي گرفته و خود را فارغ از مسئوليت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌دانم و از فردا در وزارت‌خانه حضور نخواهم يافت.

با اين همه در برابر اين تقدير كه در هشت روز باقيمانده از عمر دولت نهم، از نام و آبروي اين بنده كوچك خدا و سرباز ولايت امر،‌ به قدر يك "عدد " بهره گرفته شود،‌ تسليم و راضي‌ام.

محمد حسين صفار هرندي
شامگاه يكشنبه سوم شعبان مطابق چهارم مرداد 1388



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برخی از ناظران عزل این دو را به مخالفت آنها با انتصاب مشایی مرتبط می دانند. طبق اصل۱۳۶ قانون اساسی رييس‏ جمهور می‏‌تواند وزرا را عزل‏ کند. خبرهایی تایید نشده هم حاکی از عدم رضایت احمدی نژاد از عملکرد وزارت اطلاعات در جریان حوادث پس از انتخابات است.

بر اساس گزارش خبرگزاری های ایران صفارهرندی چند روز قبل از کارکنان وزارت ارشاد رسما و طی مراسمی خداحافظی کرده بود.

احمدی نژاد در يک نطق تلويزبونی بعد از پيروزی در انتخابات ۲۲ خرداد از تحول نيمی از وزراء در دولت دهم خبر داده بود. وی در عين حال از وضعيت فرهنگ و به ويژه بخش مديريت هنری کشور صريحا ابراز نارضايتی کرده بود.

به نوشته فارس محمد علی خواجه پيری متولد ۱۳۳۱ تهران و مدير مرکز فعاليت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سرپرست اين وزارتخانه انتخاب شده است.

محمدحسين صفارهرندی پيش از مدت کمتر از ۴ سال وزارت در دولت نهم معاون مدير مسئول و سردبير روزنامه کيهان بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016