یکشنبه 11 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين شريعتمداري: چنانچه با سران اصلي فتنه، برخورد جدي نشود، مجازات عوامل مياني مي تواند براي آنها حاشيه امن ايجاد كند، کیهان

حسین شریعتمداری در مطلبی تحت عنوان غبار فتنه كه فرو مي نشيند... تلویحا خواستار محاکمه موسوی، خاتمی، رفسنجانی و کروبی شد. متن کامل یادداشت روز کیهان را در زیر بخوانید:

1- «فتنه» كه برمي خيزد، غبار در فضا مي ريزد و ناظران، واقعيت هاي ميدان فتنه را آنگونه كه هست نمي بينند. اين طبيعت فتنه و ترفند فتنه انگيزان است. به قول حضرت امير عليه السلام، اگر حق و باطل بي پيرايه عرضه شوند كسي به اشتباه نمي افتد و در پي «آب» به سوي «سراب» نمي رود، ولي فتنه انگيزان پاره اي از حق و پاره اي از باطل را به هم مي آميزند تا راه بر راهيان پوشيده بماند و زبان بدانديشان به طعنه و توهم گشوده باشد.
و اما، عمر فتنه كه به پايان مي رسد و غبارها كه فرو مي نشيند، «بايسته»ها و «ناشايسته»ها كه درهم تنيده بودند، از هم جدا مي شوند و حق و باطل همانگونه كه هستند ديده مي شوند. فريب خوردگان انگشت حسرت به دندان مي گزند و مهر رسوايي بر پيشاني فتنه انگيزان مي نشيند، در اين هنگام به گفته اميرمومنان(ع)، آنان كه فريب خورده اند، به فريب دادگان خويش لعنت مي فرستند و از سران فتنه بيزاري مي جويند.
2- «فتنه» را «خواص آلوده» برپا مي كنند، آن عده از خواص كه پيش از اين، سابقه خوب و قابل قبولي داشته اند ولي بعدها در گذر ايام به چرب و شيرين دنيا آلوده و سپس به كانون هاي بيروني قدرت وابسته شده اند و يا كساني كه از آغاز آلوده بوده اند و به فريب در حلقه خواص نفوذ كرده و هنگامي كه فرصت را مناسب ديده اند، هويت واقعي خود را بيرون ريخته اند. خواص آلوده چه آنان كه سابقه خوبي داشته اند و چه آنها كه به نفوذ در اين حلقه راه يافته اند، به هنگام فتنه انگيزي در يك صف قرار مي گيرند. خواص آلوده از سابقه نيك خود به عنوان تابلو استفاده مي كنند و با اين تابلو كه فريبنده است در ميان مردم ظاهر مي شوند ولي هويت استحاله شده خويش را كه نفرت انگيز است از نگاه اين و آن پنهان مي دارند. حال اگر مسير حركت جامعه به سوي خير و صلاح و عدالت و تقوي باشد، خواص آلوده-بخوانيد منافقان- آينده خويش را در خطر مي بينند و براي مقابله آماده مي شوند... «فتنه» از اين نقطه آغاز مي شود. خواص آلوده در اين حالت و چنانچه به تنهايي قدرت مقابله نداشته باشند، دست قدرت هاي بيگانه را به ائتلاف مي فشارند.
3- كيهان از چند سال قبل با ارائه اسناد و مدارك غيرقابل ترديد و كاملاً آشكار، از شكل گيري «جريان نفاق جديد» در داخل كشور و ارتباط مستقيم اين جريان با سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا، انگليس و اسرائيل خبر داده بود و با تكيه بر همين اسناد از 7 ماه قبل تاكنون، رخدادهاي اخير و مخصوصاً آشوب هاي بعد از انتخابات را پيش بيني كرده بود كه ديروز صحت آن پيش بيني ها آشكار شد.
ديروز، در اولين جلسه دادگاه علني جمعي از عوامل فتنه و آشوب هاي اخير، كه جاي چند تن از خواص آلوده به عنوان متهمان اصلي در آن خالي بود، بسياري از واقعيت هاي تلخ به گونه اي مستند و غير قابل انكار برملا شد و كمترين ترديدي باقي نماند كه مسئوليت فتنه اخير را تعدادي از خواص آلوده به عنوان يك مأموريت بيروني برعهده داشته اند. به يقين در ادامه جلسات علني دادگاه از واقعيات بيشتري پرده برداري خواهد شد. مثلاً اين كه كيان تاجبخش جاسوس نشان دار «سيا» مستقيماً با خاتمي در ارتباط بوده است. او در جريان آشوب هاي 18 تير ماه 78 نيز بازداشت شده بود كه شبانه با دستور صريح يكي ازهمان خواص آلوده آزاد شد! و يا، رامين جهانبگلو جاسوس ديگر آمريكايي، مأموريت خود براي فتنه و آشوب را مستقيماً و بي پرده با خاتمي و موسوي و چند تن ديگر از سردمداران اصلاحات در ميان مي گذاشته است و يا آقاي ... مخفيانه به آمريكا سفر كرده و با «جرج سوروس» رهبر كودتاهاي مخملي در منزل شخصي وي به تبادل نظر مي نشيند و يا جان كين نظريه پرداز و طراح آشوب هاي خياباني- در كشورهاي مخالف غرب- و عضو برجسته MI6 انگليس در سفر به ايران با تعدادي از خواص آلوده و دست اندركار آشوب هاي اخير ملاقات مي كند و از طريق آنها به ديدار يكي از علما مي رود و مي كوشد از سادگي توأم با صداقت وي به نفع مدعيان اصلاحات استفاده كند و متأسفانه موفق هم مي شود و يا هاله اسفندياري عضو ارشد كميته آمريكايي روابط اجتماعي اسرائيل (AIPAC)، مدير ارشد برنامه خاورميانه مركز وودر ويلسون و مشاور بنياد صهيونيستي NED كه اخيرا مبلغ 400 ميليون دلار براي حمايت از آشوبگران در ايران اختصاص داده بود از مدت ها پيش تماس هاي حضوري مستمري با سركردگان كنوني جبهه اصلاحات داشته است و يا، «ژانت آفاري» بهايي و همكار رسمي موساد به دعوت زهرا رهنورد همسر ميرحسين موسوي به ايران مي آيد و ضمن سخنراني در دانشگاه الزهرا(س)، نشست هاي متعددي با ميرحسين موسوي و چند تن ديگر از دار و دسته وي داشته است و يا....



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


4- غبار فتنه كه فرو مي نشيند، دو رخداد به طور همزمان اتفاق مي افتد؛
الف: فريب خوردگان زانوي پشيماني در بغل مي گيرند كه اگر دست به جرم و جنايت نزده باشند، قابل دلجويي هستند. كساني كه در آغاز آشوب ها به فريب سران فتنه و بي آن كه از اصل ماجرا باخبر باشند به خيابان ها آمدند و بعدها به تدريج و با پي بردن به هويت واقعي از فتنه انگيزان از آنها كناره گرفتند تا آنجا كه در آشوب پنج شنبه گذشته، تعداد بسيار اندكي از اين طيف حضور داشتند و صحنه در اختيار موسوي و خاتمي و جمعي از اراذل و اوباش بود كه مطابق اسناد موجود از سوي سران فتنه براي قمه كشي و عربده جويي با هدف به اصطلاح گرم كردن تنور آشوب، اجاره شده بودند.
ب: دومين رخداد، رسوايي خواص آلوده و فتنه انگيز و برملا شدن خيانت و جنايت آنهاست. سران فتنه مصداق بارز مفسد في الارض هستند كه قتل مردم بي گناه، برهم زدن آرامش مردم، همكاري با دشمنان بيگانه و... از جمله جنايات نابخشودني آنان است. بنابراين محاكمه و مجازات عوامل مياني فتنه، اگرچه ضروري است ولي مسئولان محترم بايد توجه داشته باشند كه محاكمه آنان نمي تواند پايان ماجرا باشد و چنانچه با سران اصلي فتنه كه ناشناخته نيستند، برخورد جدي نشود، محاكمه و مجازات عوامل مياني مي تواند براي آنها حاشيه امن ايجاد كند تا كماكان به فتنه انگيزي ادامه دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016