دوشنبه 26 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز اعتصاب غذای گروهی از بازداشت‌شدگان از امروز، موج سبز آزادی

همانطور که پيش‌تر خبر داده بوديم، گروهی از بازداشت شدگان دو ماه گذشته که در اندرزگاه شماره هفت اوين زندانی هستند، با ارسال نامه‌ای به بيرون از زندان، اعلام کرده‌اند که قصد دارند از روز دوشنبه (امروز) دست به اعتصاب غذا بزنند. «موج سبز آزادی» با توجه به درخواست مؤکد اين عزيزان زندانی که از طريق موثقی دريافت شده و نيز موعد آغاز اين اقدام اعتراضی که امروز است، تصوير اين نامه را منتشر می‌کند، با اين توضيح که نيمه پايين اين تصوير که حاوی اسامی و امضاهای زندانيان اعتصاب‌کننده است، فعلا بنا به ملاحظات قابل درک، حذف می‌شود. بديهی است در صورت ادامه بی‌توجهی مسئولان قضايی به اعتراضات و بلاتکليفی اين زندانيان، اسامی آنها منتشر خواهد شد و مسئوليت تبعات اعتصاب غذای آنها نيز بر عهده مسئولان امر خواهد بود؛ به خصوص آقايان شاهرودی و لاريجانی که ظاهرا امروز قرار است بالاترين پست قضايی کشور را دست به دست کنند. متن اين نامه و تصوير آن را در زير می‌بينيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نام خدا
ما امضا کنندگان ذيل، جمعی از شهروندان اين سرزمين که طی حوادث پس از انتخابات بازداشت شده و اينک در قرنطينه اندرزگاه ۷ زندان اوين به سر می‌بريم، بدين وسيله با شما هم‌ميهنان سخن می‌گوييم و شما را از تصميم خود آگاه می‌سازيم. ما مدتهاست که در بلاتکليفی به سر می‌بريم و از روند قضايی پرونده‌هامان بی‌اطلاعيم. دراين مدت بارها در شرايط خشونت‌باری بازجويی شديم و جهت اقرار به کارهای ناکرده تحت فشار قرارگرفتيم، اتهامات واهی و بی‌اساس بر ما تحميل گرديد، امکان دفاع آزادانه از ما سلب و حقوق شهروندی اوليه‌مان ناديده انگاشته شد. ازهمين رو به نشانه‌ی اعتراض به وضعيت موجود از روز دوشنبه مورخه بيست و ششم مردادماه دست به اعتصاب غذا خواهيم زد تا صدای ناشنيده مانده‌مان را به گوش متوليان امر برسانيم. ما خواهان چيزی جز رسيدگی عادلانه و منصفانه به پرونده‌مان نيستيم. بديهی است اعتصاب مذکور تنها در صورت تعيين تکليف و آغاز رسيدگی به پرونده‌هامان در روزهای آتی منتفی خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016