سه شنبه 27 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس نهادرهبری دردانشگاه: ترم آينده آرام‌ترين زمان دردانشگاه‌ها است، نيروهای ارزشی ما دردانشگاه‌ها ازجريان‌های مقابل طلب‌کارخواهندبود

رييس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اعلام اين که مطمئناً ترم آينده آرام‌ترين زمان در دانشگاه‌های کشور است، گفت: دانشجويان ترم جديد را با شور و نشاط بسياری شروع خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها "ماوا"حجت الاسلام محمديان در مراسم اختتاميه دهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمديان، رييس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، صفارهرندی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، الهی مشاور و معاون وزير اطلاعات و جمعی از دانشجويان در دانشگاه شهيد بهشتی برگزار شد با بيان اين که هويت اصيل دانشجوی اسلامی مظهر يکی از آيات قرآن است، اظهار کرد: در اين آيه آمده که ای کسانی که ايمان آورده‌ايد ياوران خدا باشيد همانگونه که عيسی به حواريون خود گفت که چه کسانی انصار من هستند در ياری خداوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: نکته ديگر در خصوص دانشگاه اين است که بايد بدانيم که نسبت به دانشگاه دو نگاه متفاوت وجود دارد؛ نگاه اول نگاهی واقعی است که بر اساس آن دينداران و فرزندان انقلاب در دانشگاه حرف اول را می‌زنند که اين افراد رويش‌ها و نسل سوم اين انقلاب هستند؛ نسل سومی‌ها که پايبند‌تر و اصولگرا‌تر از نسل اول و دوم انقلاب بوده و اکنون در دانشگاه‌ها حضور دارند.

محمديان اضافه کرد: نگاه ديگر يک نگاه ساختگی و واهی عده‌ای است که آرزو دارند دانشجو را مقابل اين واقعيت قرار دهند، اگرچه در دانشگاه اقليتی حضور دارد که قطب‌نمای دلشان به سمت کاخ سفيد می‌ايستد، اما اين عده بايد بدانند که اين حقيقت دانشگاه ما نيست، چراکه جريان عمومی دانشگاه جريان نيروهای ارزشی و دل‌بسته به انقلاب اسلامی است.

وی با تاکيد بر اين‌که اگر دانشجويان جريان اصيل انقلاب در دانشگاه حرکت کنند، اين ‌ها از بين خواهند رفت، تصريح کرد: مطمئناً ترم آينده آرام‌ترين زمان در دانشگاه‌های کشور است، زيرا اين دلبستگان به کاخ سفيد حقيرتر از آن هستند که در مقابل اين جريان اصيل قدرت ايستادن داشته باشند، چراکه نيروهای اين جريان اصيل افرادی هستند که در راه اعتقاداتشان جان خود را نيز می‌دهند.

رييس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بيان اينکه دانشجويان ترم جديد را با شور و نشاط بسياری شروع خواهند کرد، گفت: جريان‌های مقابل و افرادی که سعی داشتند با نام دموکراسی سياه‌ترين استبدادها را در کشور نهادينه کنند، بايد بدانند که نيروهای ارزشی ما در دانشگاه‌ها از کسانی که به رای مردم بی‌احترامی کردند و می‌خواستند افتخار ملت را خراب کنند، طلب‌کار خواهند بود و اين پرچم طلب‌کاری افراشته‌تر از هر زمان ديگری است.

محمديان ادامه داد: نيروهای ارزشی از اين افراد طلب‌کار هستند که چرا به دليل اينکه عده‌ای آنها را انتخاب نکردند، اين‌گونه از ملت انتقام می‌گيرند که اين رفتار آنها آغاز ديکتاتوری مدرن و استبدادی است و با اين رفتار می‌خواستند با نام رای و حرف و ملت راهی دوباره برای چکمه‌های رضا‌خانی باز کنند.

وی افزود: ملت ايران برای اين انقلاب هزينه‌های بسياری پرداخته و اجازه نمی‌د‌هد کسانی که در بين مردم مسئوليت ندارند، بخواهند با اين اقدامات پای بيگانگان را به کشور باز کنند.

رييس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکيد بر اينکه جريان دانشجويی از کسانی که افتخار حضور کم‌نظير و ۸۵ درصدی مردم در پای صندوق‌های رای را اين‌گونه با شبهات و ترديد‌ها آغشته کردند، مطالبه‌گر است، تصريح کرد: جريان دانشجويی با فضای دانشگاه‌ها در مهر‌ماه نمی‌گذارند تا کسانی که نه جمهوريت و نه اسلاميت را قبول ندارند و تمام صحبت‌هايشان توهماتی بيش نبوده به رای ملت پشت‌پا زده و لجبازی کنند و خواهيم ديد که جريان اصلی و اسلامی دانشجويان چگونه مديريت فرهنگی و سياسی دانشگاه را در دست می‌گيرند.

وی با بيان اين که تفاوت تشکل‌های اسلامی دانشجويان با ديگر تشکل‌ها، هويت ياری‌دهنده آنها نسبت به خداوند است، تشريح کرد: شما دانشجويان وارد ميدان پر خطری شده‌ايد ولی نبايد فردی عمل کنيد و بايد در پی شناخت جايگاه خود و شناختن تيم و حريف مقابل باشيد در غير اين صورت شکست خواهيد خورد. اگر شخص خطا کار را برانيم بازنده ميدان حق و باطل هستيم.

محمديان اظهار داشت: انسان‌ها مطلق نيستند و نبايد شخصی را که خطا کرد از خود برانيم. يد واحده شدن يکی از کارهای مهم تشکيلاتی است.

رييس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مدعيان دموکراسی به دنبال نهادينه کردن سياه‌ترين و ننگين‌ترين استبداد هستند و می‌خواهند افتخار انتخابات بزرگ ملت را لکه‌دار کنند که در آينده‌ای نزديک دانشجويان به طور قطع پرچم مطالبه گری را در مقابل آنان برمی‌افشانند.

وی اضافه کرد: اگر قرار بود انتخابات به ميل آنها صورت گيرد که ديگر انتخابی نبود و اين آغاز استبدادی ننگين و پست‌تر از چکمه‌های رضاخانی است.

محمديان پيگيری اغتشاشات اخير و بانيان آن را مهم دانست و تصريح کرد:‌ به طور قطع با افرادی که به ساحت دانشگاه وارد شدند و مشکلاتی را ايجاد کردند به خصوص درکوی دانشگاه برخورد و به شدت موضوع را پيگيری می‌کنيم و معتقدم از دو جهت بايد با متخلفان اغتشاشات در دانشگاه‌ها برخورد شود.

رييس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: در درجه اول بايد با افرادی برخورد شود که تصور می‌کنند دانشجويان پياده نظام احزاب سياسی هستند و از احساسات پاک دانشجويی برای تضعيف ارکان نظام استفاده می‌کنند که به طور قطع اين افراد خائنند. گروه ديگر افرادی هستند که به حريم دانشگاه تجاوز و دانشجوی مومن و انقلابی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند که اين مسائل بايد پيگيری شود.

محمديان در پايان سخنان خود با اظهار اميدواری از اين که دانشجويان با روشنگری‌های خود مسير انقلاب اسلامی و ياد امام راحل را زنده نگاه می‌دارند آرزوی شادابی و نشاط نويی را در فضای دانشگاه از خداوند متعال خواستار شد.

همچنين در اختتاميه اين نشست که عنوان آن غلبه جمهوری عدالت بر ديکتاتوری فساد بود دانشجويان به همراه حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان به اقامه نماز پرداختند و به نفرات برتر نيز هدايای نفيسی اهدا شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016