پنجشنبه 12 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخستين دادگاه کاملا دانشجويی حوادث پس از انتخابات ۱۸ شهريور برگزار خواهد شد، اميرکبير

۷ دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل که در هفته آخر تيرماه پس از يک ماه بازداشت با قرار وثيقه آزاد شده بودند، به اولين جلسه رسيدگی به اتهامات شان در ۱۸ شهريور ماه در دادگاه انقلاب شهرستان بابل احضار شدند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، علی تقی پور (دبير سابق انجمن اسلامی دانشگاه نوشيروانی)، ايمان صديقی (دبير سياسی سابق انجمن اسلامی)، محسن برزگر (دبير فرهنگی سابق انجمن اسلامی)، حسام باقری (دبير سياسی کنونی انجمن اسلامی)، حميدرضا جهان تيغ (دبير فرهنگی کنونی انجمن اسلامی) و نيما نحوی و سياوش سليمی نژ‍اد (از اعضای سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی) ساعت ۹ صبح چهارشنبه ۱۸ شهريور به صورت دسته جمعی محاکمه خواهند شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتهام اين دانشجويان اقدام عليه امنيت ملی از طريق دعوت به شورش و تحريک مردم عليه نظام جمهوری اسلامی ايران و تبليغ عليه نظام از طريق مصاحبه با رسانه های خارجی علی الخصوص تلويزيون فارسی BBC و شبکه فارسی صدای آمريکا عنوان شده است. پرونده اين دانشجويان در کميته انضباطی دانشگاه نيز در جريان است و اين کميته به زودی برای اين دانشجويان حکم صادر خواهد کرد.

همچنين دربخش هايی از گزارش وزارت اطلاعات، اين دانشجويان متهم به همکاری با گروه های اپوزيسيون شده اند.

چندی پيش نيز خبرگزاری فارس متعلق به سپاه پاسداران اتهام اين دانشجويان را اقدام برای بمب گذاری در دانشگاه علوم پزشکی بابل دانست که مدتی بعد توسط وزارت اطلاعات رسما تکذيب شد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير وکالت اين دانشجويان را آقايان مجتهد زاده و فدايی بر عهده گرفتند.

همراه با اين دانشجويان محمد اسماعيل زاده دانشجو و وبلاگ نويس به اتهام توهين به رهبری و اقدام عليه امنيت ملی محاکمه خواهد شد. وی نيز به مدت ۱ ماه در زندان بابل بازداشت بوده است و نيروهای امنيتی برای اعتراف گيری، وی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

دانشجويان بازداشت شده در دانشگاه مازندران نظير رضا عرب و اشکان ذهابيان و علی رضا کيانی نيز به زودی در دادگاه محاکمه خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016