سه شنبه 17 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دور جديد بازجويی و فشار بر محمد قوچانی، سحام نيوز

مريم باقی گفت: در حالی که حکم آزادی قوچانی صادر شده و هيچ قرار جديدی به او ابلاغ نشده است ، بيش از ۱۰ روز است که تحت بازجويی های فشرده و طولانی مدت با انتقال به بند ۲۴۰ زندان اوين قرار دارد و سپس به بند ۲۰۹ بازگردانده می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مريم باقی ، از دور جديد بازجويی های محمد قوچانی خبر داد. وی گفت: در حالی که قوچانی روز يک شنبه اول شهريور ماه با تبديل قرارو تامين وثيقه ، برگه آزادی اش صادر شد ه بود اما پس از پيگيری های فراوان وگذشت يک هفته مطلع شديم که دادستان سابق تهران، سعيد مرتضوی در آخرين روز حضور خود در دادستانی تهران پرونده او را نگه داشته و مانع آزادی قوچانی شده است. مخالفت دادستان با نظر بازپرس بعد از صدور برگه آزادی، مورد اختلاف واقع شد و مدتی است که در يکی از شعب دادگاه انقلاب جهت بررسی و حل اختلاف معطل مانده است تا اعتراض وارد شده به قرار وثيقه و آزادی قوچانی بررسی شود.امروز ۱۷ شهريور است و بيش از دوهفته از زمانی که قوچانی بايد آزاد می شد سپری می شود و از روز دو شنبه گذشته ۹ شهريور موضوع اختلاف به شعبه ای از دادگاه انقلاب سپرده شده. گرچه بر اساس قانون ، رسيدگی و حل اين گونه اختلاف ها به خصوص هنگامی که فرد به اصطلاح متهم زندانی باشد،بايد خارج از نوبت و در اسرع وقت انجام شود اما تاکنون نظری ارائه نشده است.
مريم باقی ادامه داد: اتفاق ديگری هم رخ داده که بی قانونی فاحشی است و آن دور جديد بازجويی های آقای قوچانی در فاصله ای است که بايد آزاد می بوده و بدون هيچ قرار ديگری در زندان است. او در دو ماه و نيم گذشته دست کم يک ماه آن را هيچ بازجويی نداشته و بی دليل در بازداشت موقت و انتظار و بلاتکليفی رها شده بود و حتی از داشتن کتاب و مجله هم محروم بود. اينک در حالی که حکم آزادی برايش صادر شده و هيچ قرار جديدی به او ابلاغ نشده است و بدون قرار و به صورت غير قانونی نگه داشته شده ، بيش از ۱۰ روز است که تحت بازجويی های فشرده و طولانی مدت با انتقال به بند ۲۴۰ زندان اوين قرار دارد و سپس به بند ۲۰۹ بازگردانده می شود.
باقی همچنين با اشاره به اينکه در زمينه بازجويی های جديد و تهديداتی که در همين زمان متوجه خانواده قوچانی شده و نقش ضابطان در پرونده او نامه ای برای مقامات قضايی و پارلمانی نوشته است؛ افزود:انتظار نتيجه سريع آن را داريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016