شنبه 21 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاطمه آليا: هاشمی رفسنجانی مواضع خود را در قبال نظام و خانواده اش مشخص کند، ايرنا

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه رای ۴۰ ميليونی نشانه اعتماد مردم به نظام بود، گفت: هاشمی رفسنجانی بايد مواضع خود را در قبال نظام کاملا مشخص کند.

دکتر"فاطمه آليا" در گفت وگو با خبرنگار سياسی ايرنا با اشاره به اينکه بحث اعتماد و مقبوليت و مشروعيت نظام از شاخصه های استحکام يک نظام مردمی است، گفت: خوشبختانه نظام ما با توجه به مبنای دينی و اسلامی خود از استحکام لازم برخوردار است و هر سه پشتوانه اعتماد، مشروعيت و مقبوليت را دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار داشت: بعد از پيروزی انتخابات دوره دهم رياست جمهوری در ۲۲ خرداد عده ای اين سه شاخصه را نشانه گرفتند، ولی آنان بدانند اين ها سه رکن استحکام نظام ماست.
آليا گفت: مردم ما گوش به فرمان فرمايشات رهبر معظم انقلاب هستند و همچنين در همه حال از رييس جمهور حمايت می کنند؛ اين ها نشان دهنده مقبوليت ،مشروعيت و اعتماد به نظام است.
وی اظهار داشت: متاسفانه عده ای بعد از انتخابات تحليل های مجهولی را در خصوص اعتماد به جامعه ارائه دادند، افرادی که می گويند چگونه اعتماد سازی کنيم در ابتدا بگويند که چه سندی دارند که مردم به نظام اعتماد ندارند.
نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: عده ای از سر دلسوزی اين مساله را مطرح کردند، عده ای ديگر به اصطلاح اشک تمساح ريختند، ما به آنان می گوييم بياييد و در ابتدا ثابت کنيد سپس بياييد و اينگونه مسائل را مطرح کنيد.
آليا با اشاره به اينکه کسانی که اين مساله را مطرح کردند به دو دسته تقسيم می شوند، گفت: يک دسته دشمنان نظام مقتدر و مردمی ما هستند که در خارج کشور به سخن پراکنی مشغولند و با استفاده از امپراطوری رسانه ای خود بحث عدم اعتماد مردم به نظام را مطرح کردند.
وی گفت: عده ای ديگر در داخل نظام به عنوان غافلان و بی خبران هستند، اين افراد در داخل کشور بدون آنکه به اصل موضوع بپردازند شروع به بی اعتماد سازی کردند، در پاسخ به اين افراد بايد گفت بحث اعتماد دارای شاخصه هايی است و بدون دليل نمی توان ادعا کرد که اعتماد کاهش يافته است.
وی اظهار داشت: به عنوان مثال شاخصه های اعتماد مردم به نظام اين است که در انتخابات شرکت کنند، ما شاهد حضور ۸۵ درصدی مردم در انتخابات هستيم، که اين از شاخصه های اعتماد به نظام است.
آليا گفت: ديروز شاهد بوديم که مردم به محض آنکه متوجه شدند که رهبرشان امامت جمعه را بر عهده دارد با اشتياق زياد در صفوف نماز جمعه حاضر شدند.
آليا در ادامه بيان کرد: همچنين مردم وقتی اطلاع می يابند که رييس جمهورشان قرار است از شهر يا مکانی بازديد کند با تمام وجود خود را به آن جا می رسانند.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب غافلان و بی خبران را افراد کم صبر دانستند و بيان کردند اين افراد اگر تاکنون بيدار نشدند تا انتخابات بعدی صبر کنند.

** رفسنجانی مراقب خانواده اش باشد

آليا در ادامه با اشاره به اينکه رهبر معظم انقلاب عناصر اصلی و بزرگ نظام را مخاطب قرار دادند افزود: برخی بايد مراقب خانواده های خود باشند، ما در موارد متعددی از اول انقلاب داشتيم که کسانی در جايگاه بالايی در نظام بودند ولی به دليل عملکرد اطرافيان و بستگانشان به شخصيتشان لطمه وارد شد.
وی با اشاره به اينکه رفسنجانی بايد مواضع خود را نسبت به نظام مشخص کند، اظهار داشت: رفسنجانی از عناصر باارزش نظام است، از طريق خانواده به شخصيت او لطماتی زياد وارد شده است.
آليا گفت:در اغتشاشات اخير برخی از بازداشت شدگان در صحبت هايشان به نقش خانواده های اين افراد اشاره داشتند، همه اين انتظار را دارند که رفسنجانی اگر توضيحی دارد برای دفاع از خود بيان کند.

رهبر معظم انقلاب ديروز در خطبه های نماز جمعه تهران مشارکت ۸۵ درصدی و حضور ۴۰ ميليونی مردم در انتخابات ۲۲ خرداد را جلوه زيبای اعتماد مردم به نظام خواندند و خاطر نشان کردند: همه‏‌ی اين بلواهائی که شما مشاهده کرديد در دوره‏ی بعد از انتخابات پيش آمد و پيش آوردند و آنها حمايت کردند، برای همين بود که شايد بتوانند پشتوانه‏ی مردمی انقلاب را ضربه بزنند و از انقلاب بگيرند. بنده عرض کردم نشانه‏ی اعتماد مردم به اين نظام، حضور چهل ميليونی در انتخابات بود. حالا در راديوهای بيگانه و متأسفانه بعضی هم در داخل همنوای با آنها، هی اصرار و تکرار که بله، اعتماد مردم از نظام سلب شده! اين، جواب آن حرف است. آنجا ما گفتيم اينی که هشتاد و پنج درصد مردم می‏آيند رأی ميدهند، چهل ميليون پای صندوق ها می‏آيند، به هر کسی که رأی ميدهند، خود آمدن پای صندوق، نشانه‏ی اعتماد مردم به نظام است - که حقيقت قضيه هم همين است - اينها برای اينکه اين حرف را دروغ از آب در بياورند، مکرر در مکرر تبليغات کردند که اعتماد مردم از دست رفته؛ چه کار کنيم؟ حالا بعضی در لباس دلسوزی گفتند چه کار کنيم که اعتماد برگردد! مردم به نظام اعتماد دارند، نظام هم به مردم اعتماد دارد. ان‏شاءاللَّه خواهيد ديد در انتخابات آينده - که حالا دو سه سال ديگر است - همين مردم با وجود همين بازيگری‏ای که مخالفان و دشمنان و غافلان و بی‏خبران داخلی کردند، يک حضور مستحکمِ قوی‏ای در انتخابات خواهند داشت.

گفتنی است هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه ۲۶ تيرماه تهران گفت که "بايداعتماد را به مردم برگردانيم".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016