یکشنبه 22 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانواده فعالان سياسی بازداشت شده: سه ماه از دستگيری عزيزانمان می گذرد، جرس

شبکه جنبش راه سبز (جرس): خانواده های فعالان سياسی بازداشت شده با انتشار نامه ای ضمن اشاره به اين که سه ماه از دستگيری بسياری از اين اشخاص می گذرد نسبت به ادامه بازداشت آنها اعتراض کرده و خواهان رسيدگی فوری مسولان قضايی به وضعيت بازداشت شدگان شدند.


متن کامل اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدللله قهربعزته الاعزاء و تواضع لعظمته العظماء فبلغ بقدرته ما يشاء
سه ماه از دستگيری های عزيزانمان با هجوم شبانه به خانه ها، دفاتر کار و حتی اتوموبيل‌های در حال حرکتشان در خيابان ها بدون حکم و يا با حکم های دسته جمعی و بازداشت های غيرقانونی شان می گذرد.
سه ماه است که بعضی از خانواده ها هنوز موفق به ديدار عزيزانشان نشده اند و تماس های تلفنی و هرگونه ارتباطی از آنان دريغ می شود.


سه ماه است که بهترين فرزندان اين آب و خاک و ملک و ميهن به جرم خدمتگزاری و اعتبار بخشيدن به نظامی که آن را متعلق به خود و خود را مديون به آن می دانند در سلول های انفرادی در بدترين وضعيت و شرايط به سر می برند. درحالی که به قول آقايان مراحل تحقيقات و بازجويی هايشان تمام شده است.


سه ماه است که همسران و فرزندان و پدران و مادران زندانيان سياسی سعی صفا و مروه بين زندان و دادگاه و دادسرا می کنند تا شايد خبری از عزيزانشان بگيرند و توکل و اميدشان را که تنها به خدا بسته اند همچنان نگاه می دارند.
سه ماه است که کرامت انسان ها در کوچه و خيابان و پشت در دفاتر آقايان مسئولين و از آن سو توسط مأمورين قانون در درون محبس های قانونی و غيرقانونی در حال فروشکستن است. بهترين اوقات آدم ها در اين رفت و آمدهای بيهوده تلف می شود و بيست و يک روز است که توفيق بهره مندی هرچه بيشتر از ماه رحمت و برکت وعبادت و توبه و انابه از آنان در اين هياهوها بر سر پوچ، سلب می شود و متأسفانه هيچ پاسخگويی نيست و پاسخ های کليشه ای در همدلی و اظهار تأسف از انجام اقدامات غيرقانونی و ابراز اميدواری برای بهتر شدن اوضاع اندک اندک صبر و طاقت خانواده ها را به پايان می برد.


مضحکه نمايش غيرشرعی و غيرقانونی اعتراف گيری ها در دادگاه های غيرقانونی و قرائت کيفرخواست های عمومی که انواع نام های مرتبط و غيرمرتبط بدون دادن حق دفاع در آن آمده و حضور اسرای آزاده با هيبتی تحقيرآميز در اين مضحکه ها و نمايش سريالی آن از رسانه ملی تنها موجب وهن نظامی شده است که قرار بود کرامت انسانی را ارج نهد و ظلم را ريشه کن کند و عدالت علوی را برقرار سازد و ان اقدامات انگشت اتهام را به جای متهمين فرضی به سوی قانون ستيزان و قانون گريزان می گيرد.


هر روز که از بازداشت بهترين های اين سرزمين اهورايی می گذرد و هر دستگيری جديدی که پيچيدگی اين سناريوی از پيش نوشته را بيشتر می کند، زخم هايی بر دل مظلومان وقايع بعد از انتخابات می نشاند و دلسوزان نظام و انقلاب و ياران و رهروان امام را بيش از بيش به نقشه هايی که به تعبير حضرت امام(ره) نااهلان و نامحرمان به انقلاب برای ايجاد فتنه و آشوب در کشورمان تدارک ديده اند مطمئن می سازد.


در حالی که ما هنوز به استقلال قوه قضائيه و به گفته های رئيس جديد اين قوه و دادستان منصوب ايشان اعتماد می کنيم که عمل به مرّ قانون را دليل پذيرش مسئوليت قاضی القضاتی و دادستانی حقيقی نه صوری و شکلی عنوان کرده اند، به جای تسريع در رسيدگی به وضعيت عزيزان دربند ناگهان با موج جديدی از اقدامات مشابه مانند پلمپ دفاتر پيگيری که محل حفظ اسناد و مدارک مبنی بر تخلفات خصوصا پس از انتخابات است و نيز دستگيری های مسئولين ستادهای قانونی انتخابات مواجه می شويم که در اين ميان بازداشت فرزند ارجمند شهيد بهشتی يار وفادار امام با رفتاری ناشايست به گفته خانواده ايشان، بسيار دردناک است.


از سوی ديگر با استفاده از نجابت و حفظ آرامش خانواده ها، آنان را در تنگنا قرار می دهند. تهديد و ارعاب می کنند و حتی اقدام به ربودن فرزند يکی از خانواده ها می کنند و به جای اصلاح اين اقدام غيرقانونی و عذرخواهی، با نپذيرفتن مسئوليت آن و از سوی ديگر ايجاد شبهه در صحت خبر، نمک بر زخم ايجاد شده توسط خودشان در دل خانواده ها می پاشند.


اينک در آستانه نود روزگی اين فتنه بزرگ که درست از فردای روز انتخابات با اقدامات غيرقانونی نهادهای موازی صورت گرفته است، ما خانواده های زندانيان سياسی از رياست محترم قوه قضائيه سوال داريم که حدّ سقف اين گونه اقدامات و سرپيچی ها از قانون کجاست ؟می پرسيم چرا ما از حق ديدن عزيزانمان محروميم؟ چرا امکان ارتباط تلفنی وجود ندارد؟ چرا پس از پايان بازجويی ها بعضا به شيوه هايی غير شرعی و غيرانسانی بهترين های اين مملکت بايد در سلول های تنگ انفرادی که خود مصداق بارز شکنجه است نگهداری شوند؟ چرا وکلای تعيينی نمی توانند موکلينشان را ببينند و پرونده هايشان را مطالعه کنند؟چرا و تا کی اين ظلم بیّن به زندانيان و خانواده هايشان که زندگی شان مختل شده و سلامت جسم و روانشان در معرض مخاطره جدی قرار گرفته ادامه خواهد داشت ؟به ما و به ملت خود صادقانه بگوييد پشت پرده چه خبر است و کدامين اراده مانع اجرای عدالت توسط شما و قضات آزاده و وارسته و مستقل قوه قضائيه است؟کدامين اراده اقدامات غيرقانونی را با کدام هدف توجيه می کند ؟


ما و اسرای آزاده مان تا هم اينک با توکل به خدا و استمداد از حضرتش صبوری پيشه کرده ايم اما اين به معنی پذيرش ظلم و سازش با ظالمان نيست چرا که به تعبير مولايمان علی (ع) که اين ايام در سوگ آن فرشته عدالت خون می گرييم هم او که به نامش در کشورمان بر اهل بيتش و شاگردان مکتب عدالتش ظلم روا می دارند، بايد دشمن ظالم و ياور مظلوم باشيم و هستيم . لذا اگردر اسرع وقت با رعايت حال و ملاحظه احوالمان به شيوه مسالمت آميز پاسخ خواسته های حقوقی و قانونی خود را نگيريم بايد فکر ديگر کنيم تا غيرتمان و حمیّتمان و اعتقاداتمان بيش از اين زير سوال قرار نگيرد و امنيت ملی با حبس پاسدارانش بيش از اين به مخاطره نيفتد.


اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمين. اللهم غیّر سوء حالنا بحسن حالک
۲۰/۶/۱۳۸۸
جمعی از خانواده زندانيان سياسی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016