چهارشنبه 25 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ آيت‌الله لاريجانی به منتقدان روند جديد برگزاری دادگاه فعالان سياسی: اغتشاشگران از نظام طلبکار شده اند، ايلنا

- بنای نظام برخورد با تخلف است و اگر مأموری خلاف کرده است قطعاً با او نيز مقابله خواهد شد.


ايلنا: رئيس قوه قضاييه درحمايت ازسخنان حکيمانه رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نمازجمعه اخير و با تأکيد بر قاطعيت دستگاه قضايی در مقابله با هرگونه قانون‌شکنی در نظام جمهوری اسلامی ايران گفت: تمام کسانی که در اغتشاشات اخير به سمت قانون‌شکنی و زير سئوال بردن اصل نظام رفتند در هر جايگاهی که هستند بدانند دستگاه قضايی در مقابل قانون شکنی ساکت نمی‌ماند.
به گزارش ايلنا آيت الله صادق لاريجانی در جلسه امروز مسوولان عالی قضايی گفت: دستگاه قضايی به تمام کسانی که در مسير اشاعه کذب و حتی اظهار کذب با هدف تشويش افکار عمومی و بالاتر از آن هتک‌حرمت نظام حرکت می‌کنند اعلام می‌کند که در مقابل اين اقدامات غيرقانونی و ادعاهای کذب خواهد ايستاد.
رئيس قوه قضاييه اين اظهارنظر را که «اگر اصل نظام و اعتبار و جايگاه نظام اسلامی مورد هتک قرار گرفت نظام نبايد از حق خود دفاع کند» نادرست توصيف کرد و افزود: همانگونه که هتک حرمت افراد قابل پيگيری است نظام نيز می‌تواند و بايد نسبت به اصل و جايگاه خود و تعدی عده‌ای قانون‌شکن نسبت به آن واکنش نشان دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تأکيد کرد: متأسفانه بعداز انتخابات کسانی از طرق غيرقانونی می‌خواستند به خواسته‌های خود برسند و همان افراد که با کشاندن مردم به خيابانها و اغتشاش و انجام امور غيرقانونی قصد رسيدن به اهداف خود را داشتند اکنون طلبکار شده‌اند و نظام جمهوری اسلامی را که در ازای اقدامات غيرقانونی اين عده دچار هزينه شده است بدهکار جلوه می‌دهند.
رئيس قوه قضاييه تصريح کرد: معتقديم در مسير مقابله با اين فتنه و کارهای غيرقانونی افراط و تفريط‌هايی نيز صورت گرفته است اما همگان بدانند که بنای نظام برخورد با تخلف است و اگر مأموری خلاف کرده است قطعاً با او نيز مقابله خواهد شد.
آيت ا... لاريجانی از زحمات هيئت سه نفره قضايی تشکر کرد و گفت: اميدواريم تمام افراد درون خانواده نظام اسلامی بتوانند با تدبير و سعه صدر نسبت به حل و فصل مسايل اخير گام بردارند.
آيت ا... لاريجانی به برگزاری دادگاه متهمان حوادث اخير اشاره کرد و گفت: برخی افراد و گروهها به دنبال تصميم‌گيری درخصوص عدم پخش نام و مشخصات متهمان اعلام کرده‌اند که قوه قضاييه تحت فشار چنين تصميمی گرفته است اينجانب اعلام می‌کنم که اين مسئله نص صريح قانون است و قوه قضاييه موظف است مطابق قانون عمل کند و کسانی که می‌خواهند درخصوص تصميمات و اقدامات قوه قضاييه اظهارنظر کنند نيز موظفند مطابق قانون و کاملاً مستند صحبت کنند.
رئيس قوه قضاييه در ادامه با اشاره به روز جهانی قدس و ضرورت برگزاری هرچه باشکوهتر آن گفت: روز قدس علاوه براينکه نماد وحدت و انسجام جهان اسلام عليه ظلم و تجاوز صهيونيستها و استکبار است محکی برای ثابت شدن ادعاهای کذب حاميان صهيونيستها و استکبار در عمل به شعارهای دفاع از حقوق بشر است و می‌بينيم که اين مدعيان حقوق بشر و آزادی چگونه در مقابل ظلم ها و فجايع عليه ملت مظلوم فلسطين سکوت اختيار کرده‌اند و به حمايت از اين فجايع نيز می‌پردازند.
در ادامه اين جلسه راجع به موضوعات مطروحه پيرامون ماده ۱۸ قانون اصلاح قانون تشکيل دادگاههای عمومی و انقلاب بحث و تبادل نظر شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016