دوشنبه 13 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش ساعت کار کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران

با آغاز سال تحصيلی جديد ساعت کار تالار های کتاب خانه مرکزی دانشگاه تهران به نصف ساعت کاری سال تحصيلی گذشته کاهش يافته است.
بنا به اعلام رسمی مسئولان کتابخانه مرکزی تمامی تالار های اين کتابخانه تنها تا ساعت ۶ عصر برای استفاده دانشجويان باز است. در کنار آن تنها چند ميز مطالعه کهنه در راهرو های کتابخانه نهاده شده است که تا ساعت ۱۰ شب امکان استفاده دانشجويان از اين راهرو ها نيز وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به گفته ی مسئولان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران اين امر به خاطر کمبود بودجه و ندادن اضافه کاری به کارکنان کتابخانه صورت گرفته است.
اين مسئله موجب نارضايتی دانشجويان خصوصا افرادی که خود را برای کنکور کارشناسی ارشد آماده می کنند، شده است. نکته جالب آن است که معمولا تمامی کتابخانه ها و قرائت خانه های دانشگاه های معتبر دنيا به صورت شبانه روزی فعاليت می کنند.
اين در حالی است که در سال تحصيلی جديد به دستور مستقيم شخص فرهاد رهبر نيرو های نگهبانی و حراست اين دانشگاه به چندين برابر افزايش يافته است به صورتی که تعداد قابل توجهيی از اين نيرو ها در ساعات مختلف شبانه روز در جای جای دانشگاه به گشت زنی مشغول هستند. شنيده ها حاکی است که اين نيرو ها حقوقی چند برابر يک نيروی نگهبان ساده می گيرند.
نکته قابل توجه اين است که ديدگاه امنيتی فرهاد رهبر موجب شده است که بودجه دانشگاه تهران به جای آن که صرف کار ساده و ضروری همچون باز نگه داشتن کتابخانه مرکزی و تالار مطالعه آن باشد صرف امور امنيتی و اطلاعاتی می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016