دوشنبه 13 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رتبه ۸۸ برای ايران در توسعه انسانی، سرمايه گذاری خارجی در سال‌ ۲۰۰۷ فقط ۱۱۵/۱ ميليارد دلار، ايلنا

در گزارش توسعه انسانی UNDP وضعيت سرمايه‌گذاری مستقيم خارجی درايران پايين‌تر از کشورهايی مانند:ارمنستان، کوبا، ونزوئلا، شيلی، عمان، پاناما، جمهوری دمينيکن، مونته نگرو، اکوادور و آذربايجان اعلام شده است.


ايلنا: براساس گزارش منتشر شده سازمان توسعه انسانی ملل متحد رتبه ايران از لحاظ توسعه انسانی در بين ۱۹۲ کشور عضو سازمان ملل متحد ۸۸ اعلام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، سازمان ملل متحد هرساله گزارش‌هايی از شاخص توسعه‌انسانی کشورهای عضو سازمان ملل متحد منتشر می‌کند که در آن وضعيت پيشرفت و توسعه کشورها به ويژه کشورهای کمتر توسعه يافته اعلام می شود. علاوه بر آن، اين سازمان در سطح محلی، منطقه‌ای و ملی گزارش‌هايی در اين راستا منتشر می‌کند تا برنامه‌ريزان کشورها وضعيت خود را دربين کشورهای ديگر مورد بررسی قرار دهند.
در آخرين گزارش منتشر شده از سوی سازمان توسعه انسانی ملل متحد که امروز بر خروجی سايت سازمان توسعه انسانی قرار گرفت، برخی از شاخص‌های اعلام شده مرتبط با وضعيت اقتصادی ايران نامشخص و بدون عدد اعلام شده است. اين درحالی است که در ميان ۱۹۲ کشور مورد بررسی کمترين حجم اطلاعات و گزارش درباره مسايلی مانند حقوق بشر، خط فقر و همچنين ميزان مهاجرت ايرانی‌ها به خارج از کشور مربوط به ايران است که عددی در اين رابطه درج نشده است.
معمولا"بخش‌های کارشناسی سازمان‌های بين‌المللی تمام اطلاعات مربوط به گزارش‌های رسمی را از منابع رسمی کشورها دريافت می‌کنند و تحليل‌های انجام شده غالبا براين اساس منتشر می‌شود. از همين رو اعلام کاهش ضريب جينی که در گزارش مذکور به آن اشاره شده، منطبق براظهارات مقامات رسمی کشور و منابع آماری کشور است؛ اين درحالی است که طی سال‌های اخير بيشترين اعتراض‌ها از سوی کارشناسان اقتصادی مبنی بر غير واقعی بودن آمارهای منتشره از وضعيت ضريب جنينی(شاخص توزيع عادلانه درآمد) منعکس شده است.
گزارش نزديک به واقعيت سرمايه گذاری خارجی
در گزارش توسعه انسانی UNDP وضعيت سرمايه‌گذاری مستقيم خارجی درايران پايين‌تر از کشورهايی مانند:ارمنستان، کوبا، ونزوئلا، شيلی، عمان، پاناما، جمهوری دمينيکن، مونته نگرو، اکوادور و آذربايجان اعلام شده است.
براساس اين گزارش ميزان جذب سرمايه‌گذاری مستقيم‌خارجی در سال ۲۰۰۷ يک ميليارد و ۱۱۵ ميليون دلار گزارش شده است، اين درحالی است که بهروز عليشيری رييس سازمان سرمايه‌گذاری خارجی چندی پيش از تصويب ۲۰ ميليارد دلار سرمايه‌گذاری خارجی در کشور خبرداد. اين اظهارات با توجه به گزارش اخير آنکتاد که از کاهش۱۰درصدی جذب سرمايه‌گذاری خارجی خبرداده است، به نظر اغراق آميز می‌رسد.
UNDP بر روی کاهش فقر، ايجاد دولت‌های دموکراتيک، آموزش راه‌های پيشگيری از بيماری‌هايی نظير ايدز، حفظ محيط زيست و انرژی و مقابله با بحران‌ها و بازسازی و اصلاح، تمرکز دارد. UNDP، همچنين کشورها را در مورد حمايت از حقوق بشر و پررنگ‌تر شدن حضور زنان در تمامی برنامه‌ها تشويق می‌کند.
برنامه پيشرفت و توسعه ملل متحد يا UNDP، بزرگترين مرجع کمک کننده برای توسعه کشورها در سطح جهان است. مدير اجرايی برنامه اين سازمان UNDP سومين عضو ارشد سازمان ملل متحد پس از معاون سازمان ملل متحد و جانشين وی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016