چهارشنبه 15 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عمدی بودن آتش‌سوزی بازار‌ تهران، تابناک

رئيس سازمان آتش‌نشانی يادآور شد: در هر حادثه، عمدی يا غيرعمدی بودن حادثه مورد توجه کارشناسان اين سازمان قرار می‌گيرد و ما احتمال می‌دهيم حادثه فوق عمدی باشد، که برای اعلام نتيجه قطعی بايد منتظر نظر کارشناسان سازمان بود.


محمدرضا حاجی‌بيگی رئيس سازمان آتش‌نشانی از آتش‌سوزی يکصد مغازه در بازار تهران خبر داد و گفت: احتمال عمدی بودن اين آتش‌سوزی وجود دارد.

رئيس سازمان آتش‌نشانی با اشاره به اين حادثه به «جام‌جم» گفت: ساعت ۰۰/۱۹ دوشنبه و به دنبال مشاهده دود ناشی از آتش‌سوزی در يک مغازه پتوفروشی در سرای حاج حسن بازار بزرگ تهران، موضوع به ماموران آتش‌نشانی گزارش شد. با عزيمت ماموران به محل مشخص شد اين آتش‌سوزی به دليل آن که در مجاورت کالاهای سريع‌الاشتعال مانند کاغذ، پارچه، چوب، چرم و مانند آن بوده است؛ گسترش پيدا کرده و يکصد مغازه را در برگرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حاجی‌بيگی افزود: با اعزام ۱۵۰ نفر از ماموران ۱۰ ايستگاه آتش‌نشانی به محل، عمليات گسترده برای اطفای حريق آغاز و پس از ۱۵۰ دقيقه ماموران موفق شدند با مهار آتش از بروز يک فاجعه بزرگ پيشگيری کنند.

فقط دعا کنيد

رئيس سازمان آتش‌نشانی اضافه کرد: پس از وقوع اين آتش‌سوزی و به دليل مشکلاتی که پيرامون بافت بازار تهران وجود دارد، چند مرحله دکتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران و مهندس مهدی چمران رئيس شورای شهر با من تماس گرفتند که عنوان کردم برای پيشگيری از وقوع يک فاجعه در بازار تهران، فقط دعا کنيد.

تجهيزات آتش‌نشان‌ها با گاری منتقل شدحاجی بيگی افزود: ماموران آتش‌نشانی با رشادت مثال زدنی خود را به دل آتش زدند و مجبور شديم برخی تجهيزات را با گاری دستی به محل منتقل کنيم. وی خاطرنشان کرد: در اين حادثه ۹ نفر از آتش‌نشان‌ها آسيب ديدند که در حال حاضر يک نفر آنها در بيمارستان بستری است.

۸ تا ۱۰ ميليارد تومان خسارت

رئيس سازمان آتش‌نشانی تصريح کرد: پس از اطفای حريق ۴ ايستگاه در محل استقرار پيدا کردند تا لکه‌گيری خود را ادامه دهند که اين کار تا عصر ديروز ادامه داشت.

وی افزود: برآورد اوليه حاکی از اين است که حادثه آتش‌سوزی ۸ تا ۱۰ ميليارد تومان خسارت برجای گذاشته است.

رئيس سازمان آتش‌نشانی يادآور شد: در هر حادثه، عمدی يا غيرعمدی بودن حادثه مورد توجه کارشناسان اين سازمان قرار می‌گيرد و ما احتمال می‌دهيم حادثه فوق عمدی باشد، که برای اعلام نتيجه قطعی بايد منتظر نظر کارشناسان سازمان بود.

رئيس سازمان آتش‌نشانی افزود: به عنوان يک خدمتگزار اعلام خطر می‌کنم که بازار تهران آتش زيرخاکستر است. رها شدن سيم‌های برق و بافت فرسوده بازار تهران و معابر تنگ و باريک عملا آتش‌نشانی را با مشکل جدی روبه‌رو کرده است. وی گفت: از ابتدای سال جاری اين سومين آتش‌‌سوزی در بازار تهران است که اگر از خودگذشتگی آتش‌نشان‌ها نبود، قطعا شاهد حوادث بسيار تلخی بوديم.

هشدارها را جدی بگيريد

بهروز تشکر، مديرروابط عمومی سازمان آتش‌نشانی نيز در اين باره به خبرنگار ما گفت: اين حادثه دلايل مختلفی می‌تواند داشته باشد. بافت فرسوده، اتصالات برقی به هم ريخته و بی‌توجهی به نکات ايمنی، زيرا عمده آتش‌سوزی‌ها در بعدازظهر روی می‌دهد.

وی افزود: بايد شرايطی ايجاد شود تا بازار از حالت بارانداز بودن خارج شود. و ما برای به صدا در آوردن زنگ هشدار اخيرا اقدام به چاپ ۱۰ هزار بروشور و توزيع آن در بازار کرديم تا صاحبان مغازه‌ها، انبارها و کارگرانی که در اين محل فعاليت می‌کنند هشدارها را جدی بگيرند.
تشکر افزود: پس از حادثه آتش‌سوزی شب دوشنبه شرايط به‌گونه‌ای بود که تصور می‌کرديم بزودی شعله‌های ‌آتش از خيابان مولوی در آن سوی بازار بيرون خواهد زد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016