یکشنبه 19 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دختر مشاور احمدی نژاد با فیلمی علیه شکنجه در فستیوال فیلم حقوق بشر نورنبرگ

mehdi_kalhor_daughter.jpg

منبع: بالاترین

نرگس کلهر، دختر مهدی کلهر مشاور محمود احمدی نژاد با فیلمی در محکومیت شکنجه در فستیوال حقوق بشر نورنبرگ المان شرکت کرده است.

کارگردان جوان ایرانی با دعوت فستیوال حقوق بشر نورنبرگ در این شهر به سر میبرد. فیلم وی روز 1 اکتبر نشان داده شد و در روز یکشنبه 11 اکتبر برای شرکت کنندگان جشنواره اکران خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این فستیوال که با شرکت محسن و حنا مخملباف از 30 سپتامبر تا 11 اکتبر برگذار میشود، چندین فیلم ایرانی با مضمون حقوق بشر اکران میشوند. از جمله این فیلمها فیلم خیش برگرفته از رمان فرانس کافکا (کلنی زندانیان) کارگردان ایرانی نرگس کلهر (دختر مهدی کلهر) میباشد.

درمرکز این فیلم دستگاه شکنجه ای به نام خیش (Rake) قرار دارد، که با ان گناه زندانیان بر روی بدن انان حک میشود. این دستگاه سمبل یک بربریت تمامیت گراست، که در دیگر ازاری و خودازاری دیکتاتور ادامه پیدا میکند.

کارگردان عناصر این داستان کافکا را با تاریخ زندان درایران پیوند میزند. برخلاف الگوی کافکا قهرمان فیلم نرگس کلهر بطور سمبلیک ماشین شکنجه را متوقف و سپس نابود میکند. نابودی ماشین شکنجه به معنای نابودی سیستم شکنجه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016