یکشنبه 19 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزایش ذخایر ارزی خارجی کشورهای تولیدکننده نفت، رادیو بین المللی فرانسه

صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود پیش بینی کرده است که در نتیجه افزایش بهای نفت و خاتمه بحران مالی جهانی ذخایر ارزی کشورهای صادرکننده نفت خاورمیانه و آفریقای شمالی در خارج بیش از صد میلیارد دلار در سال آینده میلادی افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول افزایش ذخایر ارزی کشورهای صادرکننده نفت به حکومت های آنها اجازه می دهد تا هزینه های عمومی خود را تأمین کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در نتیجه کاهش بهای نفت و بحران مالی جهانی، کشورهای صادرکننده نفت در خاورمیانه و آفریقای شمالی (بحرین، الجزایر، ایران، عراق، کویت، لیبی، عمان، قطر، عربستان، سودان، امارات متحد عربی و یمن) قریب ٣٥٠ میلیارد دلار از مازاد درآمدهای نفتی خود را از دست دادند.

با این حال، صندوق بین المللی پول تصریح کرده است که استفاده این کشورها از ذخایر ارزی خارجی شان باعث جلوگیری از تشدید فشار بحران مالی بین المللی بر آنها شده و تا حدودی نیز برای کشورهای همسایه سودآور بوده است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که نرخ رشد اقتصادی کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی و همچنین افغانستان و پاکستان در سال ٢٠١٠ به طور متوسط ٤٪ خواهد بود.

این گزارش نرخ رشد اقتصادی کشورهای نفتی حوزه خلیج فارس را برای سال آینده میلادی ٥٫٢٪ پیش بینی کرده و گفته است که تاثیر بحران جهانی در منطقه بیشتر در بخش نفت احساس شده که تولید آن به میزان ٣٫٥٪ در سال جاری کاهش یافت.

همین گزارش در مورد کشورهای وارد کننده نفت در منطقه می افزاید : نرخ رشد اقتصادی این کشورها از ٥٪ در سال گذشته به ٣٫٦٪ در سال جاری و همینطور سال آینده کاسته خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016