دوشنبه 27 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روح‌الله حسينيان: طرح وحدت ملی فتنه جديد است، اگر هاشمی صادق است، دست از حمايت متخلفين بردارد، ايلنا

- طرح هاشمی رفسنجانی انحرافی است
- امروز کسانی وحدت ملی را مطرح می‌کنند که وحدت کشور را به هم زدند
- محسن رضايی از هاشمی خط می گيرد.


ايلنا:رئيس فراکسيون انقلاب اسلامی طرح وحدت ملی را طرحی انحرافی خواند و گفت کسانی که در مقابل قانون اساسی ايستادگی کردند، حکميت مهدوی کنی را هم نخواهند پذيرفت.
به گزارش خبرنگار ايلنا، روح‌الله حسينيان با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی درباره طرح آيت‌الله هاشمی رفسنجانی برای برون رفت از وضعيت کشور، گفت: اگر هاشمی رفسنجانی صادق است دست از حمايت از متخلفين بردارد تا در اين صورت جامعه به وحدت برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به سئوال ديگری که به حکميت آيت‌الله مهدوی کنی اشاره داشت، تصريح کرد: نبايد ساده‌انديشی کنيم. طرح مباحثی مبنی بر اين که اين افراد به حکميت مهدوی‌کنی پايبند هستند، ساده‌انديشی است.
حسينيان با بيان اينکه کسانی که در مقابل قانون اساسی ايستادگی کردند، به حکميت مهدوی‌کنی هم پايبند نخواهند بود، در پاسخ به سئوالی که به اظهارات مهدوی کنی درباره صلح امام حسن اشاره داشت،‌ گفت: صلح امام حسن هم به نفع امام حسن تمام نشد. اگر هم آيت‌الله مهدوی کنی چنين طرحی را مطرح کردند، من به ايشان اعتراض دارم.
وی با بيان اين که ملاک‌ها برای وحدت و تفاهم بايد مشخص باشد، ادامه داد ما با چه کسانی می‌خواهيم وحدت ملی داشته باشيم؟ با کسانی که کشور را به آشوب کشيدند؟ چطور می‌توان با کسانی که در مقابل نظام ايستادگی کردند وحدت کرد؟
رئيس فراکسيون انقلاب اسلامی در پاسخ به اين که ملاک‌های اعمال وحدت از نظر شما چه می‌تواند باشد؟ گفت: ملاک‌های وحدت همان‌هايی بود که آنها در مقابلش ايستادند.
ازحسينيان پرسيده شد آيا منظورتان از عاملی که معترضان در مقابل آن ايستادگی کردند، ولايت فقيه است؟ حسينيان بی آن که پاسخ مشخصی به اين سئوال بدهد، ادامه داد: مگر رهبری بارها تاکيد نکردند که به قانون تن دهيد؟ اما آنها جز قانون گريزی چه کاری کردند؟ اين نماينده حامی دولت در پاسخ به سئوالی که به طرح هاشمی رفسنجانی برای اعمال وحدت اشاره داشت گفت: من اين طرح را طرح انحرافی می‌دانم..مجرمينی که روزی بايد به جرمشان رسيدگی شود، اين طرح‌ها را مطرح می‌کنند.
خبرنگار ايلنا به وی يادآور شد که آيت‌الله مهدوی کنی و آيت‌الله مکارم شيرازی نيز درباره لزوم وحدت ملی تاکيداتی داشته‌اند. او در پاسخ گفت: هيچ کس با وحدت ملی مخالف نيست. مهم اين است که کسی مثل آقای رضايی که يک روز طرح دولت ائتلافی را در مقابل حکومت مطرح می‌کند، امروز از کجا خط می‌گيرد که باز دنبال وحدت ملی است.
خبرنگار ايلنا پرسيد: منظورتان اين است که آقای رضايی از آقای هاشمی رفسنجانی خط می‌گيرد و او پاسخ داد: قطعا همين طور است.
وی افزود: زمانی خوارج شعار می‌دادند که (لاحکم الا لله) حرف آنها درست بود اما چه کسانی آن را مطرح می‌کردند؟ امام علی (ع) همان زمان گفتند که حرف آنها کلمه حقی است که باطل ان را غضب کرده است. امروز هم کسانی وحدت ملی را مطرح می‌کنند که وحدت کشور را به هم زدند. آنها نه تنها وحدت کشور را از نظری که از نظر عملی به هم زدند و باعث آتش‌سوزی و خونريزی شدند. آنها بايد جواب دهند که چرا اينگونه عمل کرده‌اند.
نماينده تهران با بيان اين که اين افراد مجرم هستند و بايد آنها برخورد قانونی شود، محسن رضايی را بازيچه دست ديگران خواند و گفت: محسن رضايی هم ابتدا تخلف کرد و نتيجه انتخابات را نپذيرفت و بعد بارديگر آن را نپذيرفت. او نبايد با طرح مسائل ؟؟ خود را ضايع کند و نظام جمهوری اسلامی را زيرسئوال ببرد.
حسينيان با اعتقاد بر اين که همه بايد زير پرچم جمهوری اسلامی بيايند، ادامه داد کسانی که از زير اين پرچم رفته‌اند بايد توبه کنند و به دامن جمهوری اسلامی بازگردند نه اين که طلبکار باشند و بگويند که بياييد با ما مذاکره کنيد!
وی بر اساس برخی اطلاعاتش خاطرنشان کرد: طرحی که توسط اين افراد به عنوان طرح وحدت ملی مطرح شده است يک فتنه جديد است برای گريز از تخلفاتی که صورت داده‌اند.
نماينده تهران در پاسخ به سئوالی که به موضوع جذب حداکثری و دفع حداقلی از منظر مقام معظم رهبری اشاره داشت، گفت: آن هيچ ربطی به اين مسئله ندارد. مقام معظم رهبری، رهبر اين کشور هستند و هيچ کس هم مانع از آن نيست که افراد زير چتر رهبری بيايند. رهبری از اصول قانون اساسی و ميثاق ملی ما است. لذا هر کس که اين قانون را بپذيرد و تابع آن باشد هيچ کس مانعش نمی‌شود. بنابراين ما مسئله‌ای نداريم که جلوی کسی گرفته شود و بخواهيم وحدت ملی شکل گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016