سه شنبه 28 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جوانان جبهه مشارکت در اعتراض به حکم صادر شده برای سيد شهاب الدين طباطبايی، نوروز

نوروز: شاخه جوانان جبهه مشارکت ايران اسلامی با صدور اولين بيانيه خود به حکم صادر شده برای سيدشهاب الدين طباطبايی رئيس اسبق اين شاخه و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی و رئيس ستاد ۸۸ جوانان کل کشور اعتراض کرد.

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بِسمِ الله الرَّحمَنِ الرَّحِيم

بيش از ۱۲۰ روز بازداشت، بازجويی، انفرادی، تحقير، توهين، تهمت، ضرب و شتم و هزاران رفتار غير انسانی ديگر.
به کدامين گناه؟ با کد امين مجوز؟ بر مبنای کدامين دين و آيين؟ و کدامين اصول اخلاقی؟
چه عجولانه پرده دريدند و حقيقت راستين پس پرده منقش به دين و اخلاق و انسانيت دروغينشان را به نمايش گذاشتند! چه غافلانه فراموش کردند سرنوشت اسلاف هم ذات و هم فکرشان را! چه آسان درس گويای تاريخ را به فراموشی سپردند و چه آسان و سريع هر روز گورهايشان در اين برهه از تاريخ را عميق تر و هولناک تر می کنند! چه آسان گويا می کنند حيرتمان را از عمق حمق و غفلت ظالمان تاريخ! چه آسان فراموش می کنند آيات تذکر خداوند بر پايان ظلم و برچيدگی بساط ظالمان را، که
"وَلَا یَحسَبَنَّ الَّذينَ کَفَرُوا أنَمَا نُملی لَهُم خَيرٌلِاَنفُسِهِم اِنَمَا نُملِی لَهُم لِیَزدَادُوا اِثمًَا وَ لَهُم عَذَابٌ مُّهِينٌ (آل عمران-۱۷۸ ) "
"آنها که کافر شدند(حق را پوشاندند و راه طغيان پيش گرفتند) تصور نکنند اگر به آنان مهلت دهيم، به سودشان است! ما به آنان مهلت می دهيم فقط برای اينکه بر گناهان خود بيفزايند؛ و برای آنها، عذاب خوارکننده ای(آماده شده) است. "
چه آسان نشانمان می دهند "صُمٌ بُکمٌ عُمیٌ وَ هُم لَا یَعقِلُون " را.
به راستی که مستی قدرت عجب هوش از سر می برد!
مردم عزيز ايران، دوستان و ياران صادق و متدين و شريف و انديشمندمان را به جرم همين صفاتشان در بند ظلمی غريب اسير کرده اند، چرا که شرافت و عقيده شان را به دنيای گروهی دگم انديش زورمدار نفروختند و زبان از مدح دروغين آنان پاک نگاه داشتند.
ديديد و شنيديد که بر سر کسانی که به قانونی ترين و مدنی ترين و صلحجويانه ترين شکل ممکن برای آينده ايران و ايرانيان از وقت و فکر و عاطفه و زندگی خود بی هيچ ادعا و چشمداشتی هزينه کردند و تنها به بيان و ترويج نظرات دلسوزانه خود پرداختند،چه آوردند!
مردم شريف ايران! بارها گفته اند و ما نيز می گوييم که اين جنبش بقای حيات خود را مديون حضور سبز شما بوده و هست، کنترل نسبی وضعيت فاجعه بار زندان های غيرقانونی، تنها در سايه حضور ميليونی، متداوم، آگاهانه، معترض و مسئولانه شما ممکن شد و قطعا تنها ابزار برای کنترل و خنثی کردن ساير نقشه های کودتاچيان، حضور آگاهانه صاحبان اصلی قدرت يعنی شما مردم عزيز است. حکم های سنگين، به جرم آگاهی و حضور، گواهی بر مدعای کارايی حضور شماست.
مردم عزيز و جوانان پرشور! به تازگی دادگاهی نا عادلانه سيد شهاب الدين طباطبايی را که از ۲۸ خردادماه تا کنون در زندان متوهمين پيروزی در انتخابات اسير است، به ۵ سال زندان تعزيری محکوم کرده است. سيد شهاب الدين طباطبايی رئيس بخشی از ستاد جوانان ميرحسين موسوی و فعال در جبهه قانونی مشارکت ايران اسلامی بوده است. او تنها نمادی از اکثريت جوانان پرشور اين عصر و اين نسل از ايران است، جوانانی که با شور و شعف و اميد در مسير پيشرفت ايران و بهبود وضعيت نابسامان و ناشايست ايران، گام های آرام و منطقی و قانونی را با صلح و دوستی و نشاط آغاز کرده اند. بايد به هوش بود!
اين که يک نظام و يک اقليت حاکم با جوانی که نمادی از اکثريت جوانان آن جامعه است برخوردی چنين جائرانه و سرکوبگرانه نشان دهد خطر بزرگی است، بايد به هوش باشيم، نگذاريم تکرار مکرر اين ظلم ها وقوع آن را عادی بنماياند. اين خطری است که همه جوانان ايران، يعنی آينده ايران، يعنی شور و سرزندگی ايران و يعنی بقای ايران را تهديد می کند. هشدار می دهيم اگر هنوزعاقل يا دلسوزی در اين مجموعه سردرگم تصميم گيرنده باقی مانده است اين نشانه خطر ناک را دريابد و تدبيری کند.
اين شيوه برخورد با سيد شهاب الدين و ساير فعالان و دلسوزان، يک برخورد حقوقی نيست و تنها برخوردی سياسی و کينه ورزانه است، اين حکم نمادی صريح از سوء استفاده غير اخلاقی از ابزارهای امنيتی و قضايی برای حذف رقبای سياسی و افزايش فضای خفقان در جامعه خفقان زده ايران است.
ما جوانان جبهه مشارکت ايران اسلامی همچون سران اين حزب تا کنون در برابر تمامی برخوردهای غير قانونی و غير انسانی خويشتن داری اختيار کرده و سايرين را نيز به اين امر دعوت نموده ايم. اما اينک اعلام می داريم که در صورت تداوم اين روند و تاييد و اجرای اين حکم غير قانونی، جانب خويشتن داری را فرو گذاشته و ديگران را نيز به آرامش و خويشتن داری دعوت نمی کنيم. ما گمان نمی کنيم ملت ايران بيش از اين در مقابل برخوردهای شديد و بی رحمانه و غيرقانونی با فرزندانش تحمل و متانت نشان دهد.
يا خَيرَالفاتِحين، يا خَيرَالحاکِمين، يا سَريع الحِساب، يا غِياثَ المُستَغيثين، آزادی ايران عزيز را از تو می خواهيم.
مردم شريف ايران، بعد از خدای عالم و قادر بر همه چيز، پناه ما جوانان آغوش گرم شما خانواده بزرگ و مهربان ايرانی است، شما که با آگاهی و مسئوليت و درک متقابل همواره ياری گر و مدافع فرزندان خود بوده و هستيد. می دانيم که تنهايمان نمی گذاريد.

به اميد طلوع سبز اميد در ايران عزيز.
شاخه جوانان جبهه مشارکت ايران اسلامی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016