یکشنبه 3 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو انفجار در بغداد بیش از ۱۳۰ کشته بر جای گذاشت، بی بی سی

carbomb-136-dead-baghdad.jpg
در اثر انفجار دو بمب در مرکز بغداد، حداقل 130 نفر کشته و 500 نفر مجروح شدند.

این انفجارها در محل ساختمان وزارت دادگستری و یک دفتر محلی دولت در نزدیکی منطقه سبز رخ داد و باعث به بار آمدن خرابی های شدیدی شد.

این انفجارها به فاصله کمی از یکدیگر، در ساعت 10:30 صبح به وقت محلی (07:30 به وقت گرینویچ)، زمانی رخ دادند که مردم مشغول رفتن به سر کارهای خود بودند و تردد زیاد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارشگران این دو انفجار را بزرگترین حملات از روز نوزدهم ماه اوت توصیف کرده اند که در آن روز برخورد دو کامیون پر از مواد منفجره به ساختمان دو وزارتخانه به کشته شدن حداقل 100 نفر انجامید.

در آن زمان عراق جنگجویان خارجی را مسبب این حادثه دانست، سوریه را به دخالت داشتن در آن متهم کرد و خواستار انجام تحقیقاتی از سوی سازمان ملل متحد شد.

جستجو به دنبال بازماندگان
حملات اخیر با انفجار دو اتومبیل پر از مواد منفجره انجام شد و ستون های دود که از مرکز بغداد به هوا بلند شده بودند در شهر بغداد دیده می شدند.

محل وقوع انفجار در نزدیکی منطقه سبز در بغداد، ناحیه ای که اکثر ادارات و سفارتخانه ها در آنجا قرار دارند و تحت کنترل شدید نظامی است، رخ داد.

یاسمین افضل، کارمند 24 ساله فرمانداری بغداد که یکی از نقاط مورد حمله بود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: "دیوارها فرو ریختند و ما مجبور شدیم به خارج فرار کنیم."

این خبرگزاری در گزارش خود مردی را توصیف کرده که در محل حادثه فریاد می زد: "چرا با ما این کار را می کنند؟"

امدادگران مشغول کندن آوار و جستجو به دنبال بازماندگان حادثه در میان خرابه ها هستند و مقام های عراقی می گویند احتمالا تعداد کشته شدگان و مجروحان افزایش خواهد یافت.

گابریل گیت هاوس، گزارشگر بی بی سی در بغداد گفت او که چند کیلومتر دورتر از محل وقوع انفجار قرار داشته، نیروی انفجار را احساس کرده است.

گزارشگر بی بی سی معتقد است هنوز برای مشخص کردن مسبب این حادثه زود است.

اما او معتقد است احتمالا انگشت اتهام به سوی شورشیان و چریک های خارجی گرفته خواهد شد که قصد دارند پیش از انتخابات عراق در میانه ماه ژانویه باعث بی ثباتی شرایط امنیتی شوند.

در مقایسه با یک سال گذشته خشونت ها در عراق به میزان چشمگیری کاهش یافته است اما هنوز وقوع حملات پراکنده در چندین بخش از این کشور ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016