دوشنبه 11 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ملاقات بان کی مون با کرزی و عبدالله در کابل، راديو بين المللی فرانسه

ناصر اعتمادی - بان کی مون دبيرکل سازمان ملل متحد امروز دوشنبه وارد کابل کابل شد تا علاوه بر رئيس جمهوری افغانستان، حامد کرزی، با دکتر عبدالله رقيب او که از شرکت در دور دوم انتخابات رياست جمهوری انصراف داده، ديدار و گفتگو کند.

سفر بان کی مون به افغانستان يک هفته پس از حملۀ طالبان به ميهمانخانۀ سازمان ملل در کابل صورت می گيرد که در نتيجۀ آن پنج کارمند سازمان ملل و دو پليس افغان کشته شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنوز از جزئيات گفتگوهای دبير کل سازمان ملل با حامد کرزی و دکتر عبدالله خبری در دست نيست. با اين حال، فشارهای بين المللی در جريان است تا دور دوم انتخابات افغانستان تنها با حضور يک نامزد برگزار نشود.

دکتر عبدالله رقيب اصلی انتخاباتی حامد کرزی گفته که از شرکت در دور دوم انتخابات رياست جمهوری صرف نظر کرده، زيرا رئيس جمهوری حامد کرزی به خواسته های او به منظور کاهش تقلبات احتمالی در اين دور از انتخابات پاسخ لازم نداده است.

تصميم دکتر عبدالله بحران سياسی افغانستان را در پی نخستين دور انتخابات رياست جمهوری تشديد کرده است که طی آن به گفتۀ بازرسان سازمان ملل و اتحاديه اروپا دست کم يک و نيم ميليون برگۀ تقلبی و عمدتاً به سود حامد کرزی در صندوق های اخذ رأی ريخته شد.

به گفتۀ منابع ديپلماتيک از آنجا که قانون اساسی افغانستان احتمال خروج يک نامزد در دور دوم انتخابات را پيش بينی نکرده، از اين پس تنها ديوان عالی افغانستان قادر به تصميم گيری در مورد نتيجۀ قطعی انتخابات خواهد بود.

وزير خارجۀ آمريکا، خانم هيلاری کلينتون از مقامات افغانستان خواسته است که راهی را برگزينند تا نتيجۀ نهايی انتخابات بيش از ديگر راه حل ها با قانون اساسی افغانستان منطبق باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016